Zero Waste Home

Po delší době vás opět moc zdravím, a dnes bych ráda byla s těmi změnami u mě konkrétnější. Protože mě můj zdravější, jednodušší a osobnější životní styl stále neopustil, ba právě naopak! A i když teď téměř veškerý čas věnuji dětěm a péči o domácnost, snažím se postupně po drobných krůčcích jít dál a dál.

Proměnou prochází i naše bydlení a domácnost, která zatím hlavně z mojí strany směřuje k teď k čím dál tím víc populárnímu směru, který se jmenuje Zero Waste. Jsem blíženec, miluju změny a taky někdy abych si přišla na to, jakou cestou se vydat si často potřebuju projít z extrému do extrému. Nebo spíš z nějakého falešného obláčku tvořeného mým vlastním egem spadnout až na úpllné dno. To se mi úspěšně po psychické i existenční stránce podařilo zhruba v půlce září, kdy jsem si prošla opravdu velkou životní krizí. Ve skutečnosti se vlastně ani nic zásadního nestalo, jen na mě těžce dopadla velká změna mého starého původního životního způsobu a stylu. Naštěstí když mi bylo nejhůř, poslechla jsem svou intuici a dostal mě ven úžasný rozhovor s herečkou Sandrou Pogodovou na www.cestyksobe.cz, díky kterému mi vše došlo, a věděla jsem, že vše nové a krásné je už jen přede mnou. A pak mi už jen do cesty chodily další a další informace zevitř i zvenku, a vše začalo do sebe zapadat, až jsem se dostala právě k stylové a inspirativní Bee Johnson a jejímu posleství v podobě Zero Waste. Pokud nevíte, o co se jedná, urřčitě mrkněte na internet. Nebo se zase víc rozepíšu příště.

Pro mě je to životní styl, ve kterém jsem našla odpověď na všechny svoje otázky. Je o tom být blíž k sobě, přírodě, a šetrnější budoucnosti i životnímu prostředí, a o velké změně k přístupu k věcem, penězům i konzumnímu a komerčnímu způsobu života. Bea je pro mě velkou inspirací. V souladu s minimalistickým životním stylem a minimální ekologickou stopou se totiž dá žít nejen plnohodntně, ale také stylově, takže moc mě těší, že můžu tyhle moje dvě potřeby propojit v jedno. I když postupuji po malých krůčcích a hlavně na mou drahou polovičku rozhodně nemohu jít nátlakem, moc mě to baví a těší. A protože cílem není jen se nepotřebných materiálních a škodlivých věcí a produktů zbavit a nahradit je jinými, ale také je zužitkovat, začínám především u úklidu a v kuchyni. Lednici jsem ozdravila už dříve, a teď po nocích opět procházím veškeré zásoby i náčiní a zkouším najít nové způsoby, jak si každodenní zdlouhavý a nekonečný úklid zjednodušit a zříjemnit. Podle Bei, podle sebe a po Česku :-).

Klasickou houbičku na nádobí tak třeba nahradila přírodní a rozložitelná lufa. Od Compagnie de Provence stále používám můj oblíbený gel na nádobí s vůni Luberon s Marseilským mýdlem. Stejně tak tekuté mýdlo Bílý čaj v nádherné skleněné lahvičcce, kterou si určitě ponechám dál jako stylový dávkovač. Oba přípravky bych po spotřebování ale ráda sloučila do podoby kastilského mýdla, které je levnější, ekologičtější a univerzálnější variantou. Pořídila kompostér, zajela konečně poprvé do bezobalového obchodu, a tak dále a tak dále...

Cesta je to dlouhá, kde bude třeba staré zvyky nahradit novými. A nejvtipnější na tom je, že začínám i znovu postrádat, co jsem kdysi odmítala, a vracím se k životnímu stylu našich babičekAle to je život, každý jej žijeme jinak, a každý si na ten svůj srdeční směr musíme přijít prostě jen jiným způsobem :-)!

Tak zase příště! Mějte krásný zbytek víkendu, a pokud ZW čtete, praktikujete nebo zkoušíte, budu ráda i za vaše sdíllení.

S láskou Šárka


6 komentářů

  1. Ahoj Sarko☺ tak to je uzasne, ja tak ziju uz roky a je to velmi ulevne zbavit se potreby hromadit, byt obeti obchodniku, kdy musim mit to a to.. Je to velmi pratelske k planete a tu ja miluju.. Je to velja osobni svoboda☺ ziju minimalisticky, vsechny picicarny jsem prodala, pak i knihy a hodne obleceni.. Kdyz dekoruju tak kvetinama, ale jen tim co je v tu dobu prirozene v prirode, ne ty zchemizovane z hangaru v Africe.. Vanocni dekorace jsem zredukovala na jednu krabici od bot, vzdyt stromecek je nadherny sam o sobe, neznasilneny vsim tim suntem z Asie... A napisu to-kdysi jsme si psaly a bylas uplne jina holka, nez se pak jevilo vic a vic na tvem blogu, vic a vic konzumentka az do maxima.. Ja ho prestala pak sledovat, me hromadeni nezajima.. Az dneska jsem si rekla, kouknu se co Sarka a jsem rada, co ctu a mic ti to preju☺ a taky to preju hlavne prirode.. Tvuj blig sleduje asi hidne lidi, takze muzes mit svoji zmenou vliv a to je skvely☺❤ Kata

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kato moc zdravim!
      A uplne se stydim teda. Hodne “veci” jsem v posledni dobe opravdu utlumila. Ale nastesti jsem se k nim vratila a o to vic 😇💞 Za komentar moc dekuji i ze te sem opet privedla intuice. je uzasne, kdyz nekdo je takovy nebo uz se odlehcil davno. S mym blogem je to pravda, hodne lidi i mozna odejde, ale pokud je mohu inspirovat timto smerem, bude to opravdu mit smysl 🙏🏼❤️
      Mej se krasne a dekuju 💁🏻

      Vymazat
    2. Šarko někdo odejde, jiní si tě najdou:) můžeš být inspirací pro ty, kdo se odhodlávají taky odejít od nakupování a odlehčit sobě i planetě:) je takových lidí víc avíc, zjištují,že věci jim přinesly úlevu aradost jen na okamžik, že to chce něco jiného, něco vnitřního, že nic zvenčí trvalou radost nepřinese:)

      Vymazat
    3. Káťo přesně tak! A mám velkou radost, že zatím většinu mých štenářek to zajímá a mají to podobně ;-)

      Vymazat
  2. Ako sa vam umyva s tou lufou? Uz sa ju chystam dlho kupit, no stale som sa neodhodlala :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko úplně v pohodě, houbička a drátěnka v jednom. Jsem ještě zvědavá na výdrž ;-)

      Vymazat

Díky za každý Váš komentář a zastavení se na MMB, těším se na vás! Šárka.