Mýdlárna ErDé

Zdravím vás a doufám, že jsem vás tím minulým příspěvkem moc nevyděsila! Protože stále víc zjišťuji, jak moc vše souvisí i s mou láskou k designu a bydlení. Takže věřím, že to bude i další nová inspirace pro můj blog. Mezitím se ponořuji víc a víc také do světa přírodní kosmetiky a zjišťuji, že k té "ostatní" se už vrátit nechci. Takže jsem potřebovala doplnit zásoby především přírodních mýdel, které naprosto zbožňuji, a kam jsem se pro ně vrátila, byla mýdlárna ErDé. Pamatujete na kolekci MMB mýdel a šumivých bomb do koupele? Tak to je právě ona. Paní Renata se svou rodinnou mýdlárnou, kde doslova kouzlí s těmi nejryzejšími ingrediencemi z darů přírody, z nichž některé pocházejí přímo z jejich vlastních zdrojů. Vše je vyráběno ručně, s láskou a poctivě, což mě tenkrát přesvědčilo proto, abych svou kolekci vytvořila právě tam. Narozdíl ode mě paní Renata výrobě kosmetiky rozumí, ale přesto vám napíšu alespoň něco o těch mých nej.

Co se týče mýdel, absolutně jsem si nemohla vybrat. Od té doby se na stránkách www.tvorimedoma.cz totiž sortiment neuvěřitelně rozrostl. Každé mýdlo navíc nádherně a jemně voní, je úplně jiné i vzhledově a každé je i baleno jinak. A to je také to, co Renatu baví na výrobě přírodních mýdel ze všeho nejvíce. Tvoří doma tak nejenom prostřednictvím kvalitních surovin. Nakonec jsem tedy vybírala proto podle typu svojí pleti. Protože mýdla jak už víte používám také na obličej, a hlavně jsem chtěla, aby je mohla používat i děti. Což díky přírodním ingrediencím lze naprosto u všech. Pro děti jsem ale také vzala speciální dětský fondán do koupele, který už na fotce nemám, a byl natolik krémový, že už se nemusely po koupání ničím mazat. Ani šumivky, ty jsem spotřebovala okamžitě :-).

A druhá zásadní věc, proč jsem opět navštívila mýdlárnu ErDé byly tuhé šampony a kondicionéry. Už dlouho používám ty přírodní tekuté, takže jsem těm tuhým chtěla dát ještě jednu šanci. Protože poprvé to byl pro moje vlasy totální propadák. Jenže až teď jsem se dozvěděla proč! Díky silikonům obsažených v klasických šamponech mají na sobě jednotlivé vlasy nepropustnou vrstvu, ke které se už žádná jiná výživa nedostane, a je potřeba se ji tak nejdříve zbavit. Což někomu může zabrat několik týdnů i déle. Vše odborně se dozvíte ale v článku na Renaty blogu TADY (dole), který mi konečně pomohl tuhle problematiku pochopit. I když jsem si před měsícem asi tak čtyřikrát doma obarvila !neúspěšně a nekvalitně) vlasy, malé vzorky tuhých šamponů, kondicionérů a hlavně šampuků jsem si objednala, a stějně fungují! Tedy začla jsem nejdříve právě tím tzv. šampukem, kteý je na přechod z "chemie" ideální, nebo pro všechny ty, kterým tuhé šampony nevyhovují. Kondicionér s krásnou vůní citrusů pro jistotu používám zatím ještě krémový, a naleznete jej na fotce vlevo. A ještě jeden tip, který mám tentokrát od Alenky ze Školy Stylu. Myjte si pořádně především pokožku hlavy, než vlasy. Na druhý pokus jsem si na ni vzpomněla, a výsledek byl ještě o 100 % lepší!

Další věc, kterou jsem chtěla změnit, byl způsob odličování. Takže jsem ještě poprvé vyzkoušela dvoufázový odličovač s rostlinnými oleji. Jenže můj velký omyl byl, že jsem jej ze začátku používala na suchý odličovací tampon, který má být správně vlhký. Potom totiž spotřebujete odličovače asi polovinu, než jste běžně zvyklí (já byla jen na micelárky), a opravdu vám dokonale rozpustí i voděodolnou řasenku. Navíc je díky němu pleť krásně vláčná, takže už mám pocit, že se na noc obejdu bez jakékoliv další péče, a taky to tak dělám a top! Dostala jsem k němu ještě i okurkové tonikum. Ta jsem úplně ze svého života vytěsnila. Ale je velmi příjemné, a proto jsem jej zařadila na očištění, osvěžení a hydrataci pleti na ráno.

A poslední lahůdka, která mi velmi chyběla bylo naprosto neskutečné pleťové a tělové máslo Mandle, po kterém bych se uvoněla, a nejradši se do něj i pustila! Tak lehkou a našlehanou konzistenci totiž má, a sladce a podmanivě voní díky bambuckému máslu a kokosovému oleji. I když je na fotce schováno pod arganovým mýdlem (rozpustila se mi na dózičce totiž etiketa), je můj absolutní favorit. Mažu se s ním od hlavy až k patě asi netradičně po ránu, a i večer je kůže krásně sametová! A co se týče dalších pleťových a tělových krémů, i tady jsem dostala dvě novinky na vyzkoušení - Medový a Meruňkový. Víc mé mastnější pleti vyhovuje ten druhý, je totiž neuvěřitelně lehoučký a lehce se vstřebává. Zřejmě díky hedvábným proteinům a kyselině hyaluronové, kterou vítám obzvlášť po třicítce :-).

A ještě bych zapomněla na dáreček v podobě balzámu na rty s pomerančem, mandarinkou a arganovým olejem. Upřímně, nikdy jsem nijak na balzámy nebyla. Nakonec i ten od Dyptique skončil v zásuvce. Ale tenhle! Každý den ráno a večer se jím prostě musím natřít. Vůně, chuť i konzistence jsou pro mě prostě neodolatelné. Natolik, že i nahradil mou nejoblíbenější rtěnku...

Chválím, chválím, ale nedá se nic dělat. Osobní i vjemový vztah jednoduše k přírodní kosmetice z mýdlárny ErDé mám.

Dobrou noc a příště se zas těším.
Šárka



6 komentářů

  1. Ne :) naopak souzním :)
    Krásný výběr na oko i kvalitou :)

    OdpovědětVymazat
  2. Znacku neznam a rada kouknu, protoze o prirodni kosmetiku se zajimam a snazim jiz dele, dokonce svymi mydly. Dekuji za tip. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko vím a obdivuji! :-) Měj se krásně

      Vymazat
  3. Zbožňuji výrobky mýdlárny ErDé ...!!! Od té doby co je používám , nemohu a nechci nic jiného ! Děkuji Šárko za váš blog , moc krásně jste to napsala a vystihla magickou atmosféru myldlarny pani Renaty .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarmi já děkuji za takový komentář, i když jsem tam naneštěstí nikdy osobně nebyla! :-D

      Vymazat

Díky za každý Váš komentář a zastavení se na MMB, těším se na vás! Šárka.