Krbová kamna

Fotky z minulého podzimu, na které jsem úplně zapomněla a krbová kamna, která jsem vám ještě neukázala. A už se v nich zase topí téměř každý den. Není to vůbec žádná sranda, nejen, že je pro mě často umění v nich zatopit, ale hlavně v nich ten oheň udržovat, třeba když jdeme ven. Loni jsem měla docela rychle po romantice. Topili jsme totiž lisovanými briketami, což bylo v podstatě ideální zužitkování pilin z manželovi truhlářské dílny, ale ten prach a nepořádek všude okolo byl opravdu k pláči. Denně jsem mohla několikrát vysávat drobný prášek úplně na všem stále dokola. Letos již naštěstí máme tvrdé dřevo, a to je vážně úplně o něčem jiném. V přízemí jsme kompletně nahradili krbovými kamny plyn, a teplo krásně to stačí i na tak velký prostor, který máme.

Oproti mnulému roku se také v okolí krbových kamen pár věcí změnilo. Lucerny ve tvaru domečků Urbania od mojí oblíbené značky Kähler mám radši v bezpečné výšce. Kožešinový podsedák Bloomingville vzal také za své, díky dlouhým chlupům bohužel nenávratně zplstnatěl a Maxík ho odmítal trpět na svém oblíbeném místě. A nevěřili byste, jak skvělá hra může být otevírat a zavírat všechny přihrádky v tiskárně včetně skeneru a zásobníku na tonery, takže už mi vážně ruply nervy a dala jsem ji pryč úplně. Naštěstí máme ještě jednu v pracovně v patře. A stará repasovaná dřevěná bedna teď slouží pro změnu na dřevo. Také nám přibyla ochranná kovová zábrana. Maxík sice pochopil, že kamna pálí, ale Elí je na to ještě malá, a tyhle dva rarášky bych už při zápalu řádění vážně neuhlídala. Naneštěstí je ale ta největší zábrana na naše masivní kamna krátká, takže jsme do zdi nevrtali a je to spíš jen pro ten pocit, takže stejně musím být stále ve střehu.

Ale jo, jinak je ten oheň, dřevo a podzim, i když letos téměř bez babího léta, příjemný. Pro mě bude teď společně se zimou asi hodně náročným obdobím, protože Maxík i Elinka momentálně denně zkouší, co všechno vydržím. Takže se vážně budu muset věnovat především jim, vaření, praní a uklízení, a když nebudou padat trakaře, procházkám a drobným nákupům. To je život. Můj tady a teď, každý den dokolečka a absolutně naruby oproti dřívějšku :-).

Takže se držte i vy (nejen maminky), držte palce mě (nám), a trošku tepla posílám všem, kteří jej taky potřebují.

Pusu Šárka

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za každý Váš komentář a zastavení se na MMB, těším se na vás! Šárka.