Staré tonetky v novém

Tak jsem to nakonec nevydržela, a staré tonetky v naší jídelně dostaly nový nátěr! Sice byly opravdu příjemným oživením jídelního koutu díky svojí barvě a ladily k dubové dýze na kuchyni, ale jejich odstín byl hodně nažloutlý a povrch dost zničený. A to mě dlouho trápilo a kazilo radost. Nakonec jsem se ale rozhodla i přes předchozí nesouhlasné projevy doma, a pustila jsem se do toho. Jenže rozhodování, jakou barvou je vlastně natřít nebylo vůbec jednoduché! Protože když se pro něco rozhodnu, musím to mít hned, tak jsem si barvu namíchala sama. Neptejte se mě jak, použila jsem můj osvědčený Eternal společně s mými akrylovými barvami na malování. A protože jsem o prvním nátěru nebyla úplně přesvědčená, nakonec jsem ještě namíchala dva odstíny další, ze kterých jsem po natření vybírala. A to dokonce několik dnů! Kdo sleduje můj instagram, všechny je viděl a zřejmě i přispěl do velkého hlasování. Tak moc jsem si vážně nebyla jistá, který vybrat.

Určitě jsem ale věděla, že chci zachovat teplý odstín a přiblížit se přírodní barvě dřeva, která se na nejrůznějších detailech prolíná prostorem kuchyně, jídelny, obýváku i otevřené chodby. Navíc do béžové jsem teď naprosto zamilovaná. Téměř vyhrál teplejší a béžovější odstín, ale nakonec na mě působil hodně uměle a připomínal mi víc make-up, než příjemný odstín nového nátěru židlí. Takže nakonec zvítězila sexy a trendy "dvojka", která suveréně slavila největší úspěch i na instagramu, a já jsem jí pracovně nazvala Elisabet Heier. Připomíná mi totiž její rukopis, nebo mou meltu s mlékem :-D. Pravda, je to odstín chladnější, než jsem zamýšlela původně, ale jsem spokojená. Někdy je na světle víc béžový, když venku prší jako dnes, zase púsobí víc tmavší. Každopádně je to zase něco jiného, dokonce i než vše okolo, takže jídelní kout se opět stal samostatnou, ale decentí dominantou celého prostoru. A i okolí změnu nakonec přijalo pozitivně a přirozeně!

Na poslední fotce můžete vidět reálný stav tonetek, který nikdy na fotkách, které znáte z blogu, doopravdy vidět nebyl. Původní oprýskaný lesklý lak jsem jen lehce osmirkovala a natřela středně širokým štětcem ve dvou vrstvách, pokud byste rádi věděli, jak na to. No, nejvtipnější na tom vlastně je, že jsem nechtěla ani bílou nebo černou barvu, a ve finále by to bylo úplně jedno. Protože tenhle prostor je tak rozmanitý a obsahuje všechny "barvy", že by se nakonec vše hodilo ke všemu. Tak uvidíme, jestli ještě bude další změna, nebo přibude brzy už i ten můj vysněný masivní stůl vyrobený na míru mým mužem společně s novou komodou, a zase vše bude korespondovat s něčím jiným, a vše se zateplí zase jinak, a možná jednou dojde i na židle nové...

A jak ještě můžete vidět, do béžova teď ladím také na String poličce. Třeba vonnou svíčkou Shadow Dance mini od Meadows s nádhernou vůní ideální na podzim, nebo novou abstraktní malbou. Svícny z kolekce Hammershøi a rámeček Crystal Bohemia s naší společnou fotkou nakonec zůstal. A když už nemám žluté židle, žloutne mi pro změnu Pilea, ach joo!

Tak, a samozřejmě jsem zvědavá, co vy nakonec na moje staré tonetky v novém říkáte? :-)

Mějte hezký večer.
Šárka



26 komentářů

  1. Dokonalý odstín! Moc se líbí.

    OdpovědětVymazat
  2. Vybrala jsi, Sarko, moc dobre. My mame Tonetky necele dva roky, a uz by potrebovaly taky pretrit �� A k te pilee,jestli muzu poradit, ona ma rada hodne svetla, takze nekam na slunecny parapet, a zalevat stridme, neprelivat, ale ani nenechat moc dlouho na sucho. A bude prospivat a produkovat mlady o106 ��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc dekuju a vazne nechapu, ze se vse nici rychlosti blesku 😂🙈 Pilea mimi stale ma a mam ji na nejsvetlejsim miste ale nejde na ni horko od topeni nastesti. Zeminu jsem necgala vlhkou, a to bude zrejme ono 😩 Dijy za rady a musim na to myslet!

      Vymazat
  3. Sarko krasne to prokouklo :). Ja planuji cerne v budoucnu a kulaty stul. Ps Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je Marti taky bych planovala, ale jsme asi dva prilis dominantni 🙈 a dekuju 💁🏻

      Vymazat
  4. Úžasný mäkký odtieň!
    ,,Všetky,, farby:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuju Alenko, mohlo zustat ombre 😂

      Vymazat
  5. Šárka netradičná farba u Teba doma, ale príjemná. Béžovú mám tiež rada, je to farba, ktorá všetko zjemňuje. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko to mas naprostou pravdu, docela jsem se odvazala 😱 a je to jak pises, proto jsem ji zkusila a funguje to 🙏🏼 Dekuji za navstevuba mnoho pozdravu!

      Vymazat
  6. Židle vypadají úžasně.....barva je taková zvláštní, móóc pěkné:))) Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi ano je a tak i presto me moc tesi, ze zaujala 😘

      Vymazat
  7. Ta barva se mi libi moc a bajecne ladi s obrazem:-). U piley mi take obcas odejde list. Myslim, ze nezakladnejsi potreby jsou voda (ale zase ne moc) a svetlo. Ted je ho mene a ja je budu presouvat na parapety, kde v lete byt nemohou kvuli velkemu vedru a ostrým slunečním paprskům. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj Marcelko a mam radost 🙌🏼 Ja myslim ze ji tradicne uskodilo vic vody, cela ja 🙄

      Vymazat
  8. Líbí se mi to MOC! Skvělá volba!

    OdpovědětVymazat
  9. Šárko,
    ta barva je nááádherná. Líbí se mi moc a k vám domů tedy neskutečně pasuje.
    Žloutnutí listů může být také způsobenou chlorózou - nedostatek železa. Trochu bych ji pohnojila, dala na parapet bez průvanu a slunečních paprsků a zalévala střídmě.
    Hezký den, Šári.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martino mám radost, že se líbí, všichny si hned zvykli :-). U nás je to s těmi parapety bída, spíš tu zálivku musím stáhnout. A taky díky za tipy, krásný podzim se žlutými listy jen na stomech ;-)

      Vymazat
  10. Taky se mi to moc líbí, Šárko! Teď už bych je nedala pryč ani za nic! ;-)
    V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verčo asi nedám ještě hodně dlouho :-D Moc díky!

      Vymazat
  11. Já nemůžu jinak než napsat pochvalu. Židle jsou parádní!
    L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci tak to mám velkou radost, děkuji!!!

      Vymazat

Díky za každý Váš komentář a zastavení se na MMB, těším se na vás! Šárka.