Sandness

Dnes bych vám konečně ráda představila blíž další mou autorskou malbu, kterou už jistě detailně znáte z mých foografií, protože opět zaujala čestné místo v naší jídelně. Kde začít? Měla jsem představu o kompozici a barvě, kterou jsem si jednoduše přála naplnit a uspokojit své estetické cítění. Jak už víte z článku o tonetkách, béžová barva mi s koncem léta a přicházejícím podzimem a možná i novými trendy začla být čím dál tím víc příjemnější, a měla jsem potřebu jí zjemnit a zůtulnit náš domov. Chtěla jsem něco měkkého, klidného a decentního, což se po několika vrstvách akrylových barev nakonec zhmotnilo v realitu, i když namíchat dokonalý béžový odstín byl vážně oříšek...

Abstraktní malba je mi hodně blízká, ale zároveň je také velmi obtížná a ne snadno uchopitelná. Pokaždé je tak pro mě malování takový adrenalinový zážitek. Protože zatímco se u malby konkrétní máte čeho chytit a dodáváte formě jen svůj rukopis, tady je třeba vše vystavět od základů. Každý tah štětcem je tak krok do neznáma, a ne vždy padne na úrodnou půdu. Takže maluji tak dlouho, dokud nejsem s výsledkem opravdu spokojená. Ale na druhou stranu je právě na abstrakní malbě úžasné to nekonečno možností!

A poslední, možná nejtěžší věc je překvapivě obraz pojmenovat :-). Někdy mám z něj nějaký pocit a něco mi připomíná (i když tomu se spíš vyhýbám, raději maluji kompozici než tvar), někdy stačí jen se jednoduše nechat vést intuicí. Jako právě u tohoto s názvem Sandness. Bylo to první, co mě napadlo, taková slovní hříčka :-). Jen vážně doufám, že je víc "Sand" než "Sad"!

I tento jako předchozí je také na prodej, a všechny moje malby (ještě mi dvě zbývají nafotit) naleznete v případě vážného zájmu TADY. Jestli zůstane u nás, nebo někoho z vás zaujme tak nachávám zase jen na jeho osudu...

Uf, tak s kůží na trh pro dnešek splněno! Mějte se krásně podzimně a jestli toužíte malovat nebo chcete napsat více o tom jak na to, dejte mi vědět, třeba to bude další námět na článek ;-).

Šárka




10 komentářů

  1. Tak ta cena mě upřímně rozesmala. To si opravdu fandite. Nic ve zlém, jen názor čtenáře a člověka co zná pár Malířů. Jana
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani v pořádku, děkuji za názor. Asi známe každá jiné ☺️

      Vymazat
  2. Nebudu ty ceny kritizovat, ale taky mě to upřímně zarazilo - ale když to za to někdo dá - jeho věc(pokud ty popisky PRODÁNOnejsou jen psychologickým tahem). S prominutím jen musím zkonstatovat, že takovou abstrakci doma zvládne každý, není to úplně jednoduché, aby to mělo nějakou koncepci, ale na druhou stranu to zase není tak složité, aby to nezvládl začátečník. Každopádně to vypadá dobře a nedá se na tom nic zkazit a pokud se něco pokazí autor to může vydávat za záměr. Omlouvám se za to, že to není komentář typu...jéééé Šárko, šikovná moc, jste úžasně kreativní a šikovná...., ale tady bych opravdu lhala a nebylo by to upřímné. Nedávno zemřel otec jedné kamarádky - jeho díla se pohybovala od 500 za tisk do statisíců za sochu. V tomto případě bych peněz nelitovala. Ale 10 000 za no name autora - no asi ne.
    Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavlo dekuji za uprimny komentar, omlouvat se za nej nemusite. Ano, moje malby prodane jsou. Kazdemu, kdo ma doma chut malovat drzim palce. Investice do no name autora, ktere byste litovala by byla vazne skoda.
      Hezky vikend.

      Vymazat
  3. Přesně jak píšete v článku, klid a pohoda - přesně to na mě dýchá z vašich maleb. Moc se mi líbí. A přestože si váš autorský počin v současné době koupit nemůžu (přestože bych vážně moc ráda), tak si naopak myslím, že ta cema ke víc než fér. Je fajn, když se dokážete ocenit. Svého času jsem se také pohybovala v umění (hudba) a vím, že lidé často soudí jen ten konečný stav (pár minut muziky/jeden namalovaný obraz) ale to pozadí, to jim uniká. Jen tak dál, jistě vám to dalo spoustu práce :-) Třeba jednou na takovou krásu ušetřím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko moc děkuji, těší mě, že na vás tak působí. Ohledně úsilí, je to tak. A já taky někdy musím šetřit, znám to. Přesto jsem ráda za to, co jste mi všechny napsaly, a do budoucna to možná ani nebude třeba ;-).
      Ať se daří!

      Vymazat
  4. Šárko, obraz se mi moc líbí, sluší mu to hlavně s těmi vašimi tonetkami. A opravdu mi evokuje vzpomínku na léto, a proto je mi sympatický i ten hravý název s připomínkou určitého smutku... Co se týká té ceny, necítím se být dost velkým odborníkem na to, abych posoudila, zda je příliš vysoká nebo naopak nízká. Ale já Ti jednoduše fandím a věřím, že i tento si najde spokojeného majitele. Každopádně vím, že Tě malba činí šťastnou bez ohledu na to, jestli Tvé obrazy někdo kupovat bude nebo ne, a to je to hlavní. Ať se daří <3...
    V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verčo jo, i tohle byl záměr, chtěla jsem vše trošku změnit a oživit :-). Děkuji za podporu i krásně popsaný Tvůj pocit z něj <3

      Vymazat
  5. Béžová na zjemnenie priestoru je výborná. Tiež ju rada používam. Naviac s bielou, čiernou a šedou si dokonale rozumejú. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko souhlasim, pro me jsou to neutralni barvy prirody, ktere mi prinaseji klid 🖤

      Vymazat

Díky za každý Váš komentář a zastavení se na MMB, těším se na vás! Šárka.