Co nového? / What's new?

Všechno a přece nic zásadního. Jen s malými dětmi se vše mění neskutečně rychle. A měním se s nimi i já, moje pořeby a priority, protože co si budeme povídat, život se vám najednou prostě obrátí úplně naruby! :-) Ale mám pocit, že už jsem se konečně v té docela rychle dvojnásobné roli maminky usadila. A i když jsem se zapřísahala, že z MMB nebude baby blog, přeci jen je mateřství mou novou součástí, a chtě nechtě se tak už netočí vše jen kolem krásného bydlení. Takže přemýšlím nad novými tématy mého blogu, které se staly součástí mého každodenního života. Poradíte mi, co s nimi?


BYDLENÍ
V poslední době mám pocit, že jen peru, vařím a uklízím. Jinak to stejně s malými dětmi a doma asi nejde. Obzvlášť když chcete, aby kolem vás vše fungovalo. Takže jsem si pomalu i na novou roli hospodyňky zvykla. Čas na dekorování nahradil pravidelný úklid, na kuchyni jsou bezpečnostní zarážky, dekorace jen v uctivé vzdálenosti od nenechavých ručiček, a místo designové židle teď nutně potřebuju sušičku, bez které jsem se léta v pohodě obešla. Takže ani už není tolik témat na focení, navíc máme odřené rohy u zdí, pomalovanou sedačku, a věčně umatlané staré tonetky. Nakonec jsem ráda, že jsme si před dětmi ty nové židle a sedačku nekoupili, a ještě to tak zůstane. Na mém seznamu mám tak teď momentálně místo dekoračních designovek spíš designovky praktické. Třeba ten sváteční porcelán z mojí milované kolekce Hammershøi od Kähler, který pak opravdu budu muset do budoucna servírovat jenom návštěvě :-). Ale zatím jej používám denně!




MÓDA
Co se týče té slow fashion, moc mi to nejde. Jenže ona to není úplně sranda, protože za ty dvě těhotenství během dvou let máte haldu věcí ve skříni, něž zase zhubnete, tak to trvá, a navíc prsa s kojením mi stále ještě zůstala. Takže spíš stále třídím, dávám pryč a dokupuju ty timeless pieces, nebo ještě čekám, co způsobí gravitace dál. Ale za největší úspěch považuji pár úlovků v našem malém second handu, třeba bílou oversized košili, po které jsem opravdu dlouho toužila. Absolutně nejsem secondhandový typ, o to větší radost ze sebe mám. A za ten ještě větší, že poporodní kila jsou už všechna pryč!

Foto H&M


STRAVA
Může za to z největší části samozřejmě ubrání kalorií a změna jídelníčku. Tentokrát mám pocit, že dietu nedržím, ale najela jsem na zdravější životní styl, a i při kojení se to v pohodě dá. Znovuobjevila jsem třeba nejrůznější semínka, které si ráda sypu do smoothie, na pomazánku i do salátu. A objevila jsem, že jeden stylový mix semínek do salátu do svého výběru delikates zařadil i Nicolas Vahé, takže zase bude asi něco skvělého nejen do žaludku, ale i na kuchyňskou linku :-).  Jinak se o hubnutí rozepíšu víc, pokud vás to bude zajímat zase příště.



POHYB
Se správným jídelníčkem sice šla kila dolů, ale všechno je teď stále ještě víc přebytečné a měkké. Teď, když už nekojím tak často jsem se proto znovu vrátila i k pohybu, protože je třeba vše ještě zpevnit. Ale hlavně si při cvičení vyčistím hlavu a nabiju se novou energií. Moc mi to chybělo, proto jsem šťastná, že se mi podařilo si čas zorganizovat tak, že alespoň dvakrát týdně se do naší Rambodílny dostanu, a jednou týdně si zacvičím ještě při nejlepším doma. Jen si ještě musím pořídit alespoň novou podprsenku na cvičení, protože všechny staré podprsenky a topy jsou mi samozřejmě malé :-(. A navíc miluju sportovní oblečení a značku Nike.  Dokonalejší logo prostě neznám :-). Cítím se v něm pohodlně, tak nějak hezky vyrýsuje postavu... Budete chtít taky ještě napsat víc?

Foto VIA

KRÁSA
Se schozenými kily jsem nabrala zpět i trochu sebevědomí, ale taky jsem se zase potřebovala cítit žensky. Měla jsem pocit, že ta skoro tři roky trvající změna těla a mých potřeb točících se jen okolo miminek snad bude nekonečná. Ale jak už jsem psala, protože Elinka už nepotřebuje tolik kojit, měla jsem tak možnost udělat si čas jen na sebe. Takže během posledních čtrnácti dnů a téměř třech letech jsme byli s manželem poprvé sami na večeři mimo naše město, byla jsem u kadeřnice (teda ona u nás) a zbavila jsem se konečně přerostlých vlasů, a navštívila jsem zase i náš kosmetický salón, v čem bych opět ráda pokračovala pravidelně v rámci možností. Protože si tam navíc odpočinu a popovídám. A taky chci o sebe lépe pečovat. Tím myslím pečlivěji vybírat kosmetiku a přípravky na pleť, protože se mi to mnohonásobně vrátí. Moc ráda bych tak třeba vyzkoušela nádhernou českou čistě přírodní kosmetiku JAGAIA, která se k mé radosti objevila nyní i na Nordic Day. No a na beauty vsuvky jste už myslím zvyklí v pohodě ;-).



DĚTI
Největší otázkou stále ale zůstává to, jestli mám svůj blog pojmout více osobněji (jako tenhle článek, se kterým se stejně červenám :-)) a i víc se na něm těm dětem přeci jen čas od času věnovat. Protože třeba teď koncem měsíce nás čeká první společná dovolená u moře, takže letadlem, a moc by se mi hodily nějaké užitečné tipy a rady, co a jak s hodně malými dětmi do letadla nebo ohledně stravy na dovolené u kojenců. Elince bude 8,5 měsíce a Maxovi rok a třičtvrtě. S ním teď šijou všechny čerti, takže průběh dovolené neřeším absolutně, jen s Elou nás do té doby ještě zřejmě čeká trošku změna ohledně kašiček, klasických příkrmů, kojenecké vody a kojení. Takže takové starosti já teď mám, ale moc se těším! Věřím, že rozhodnutí už teď vzít děti bylo správné (teda uvidíme :-)). Podpořila mě v něm naštěstí i naše skvělá pediatrička, která mě zřejmě ještě těsně před odletem po osmiměsíční prohlídce uklidní. Pokud ale budete zvědaví, hlavně maminky, jak jsme vše zvládli, můžu dát něco na instastories nebo do budoucna napsat i podobný článek, protože google mě tentokrát vážně docela zradil!



No a právě na mém instagramu a v instastories jsem už začala poodhalovat více toho, co se kolem nás během týdne děje. A další inspiraci domů, do šatníku, do posilovny nebo kosmetické taštičky najdete u mě na Dej mi dárek, kde jí teď díky blížícím se narozeninám mám víc než požehnaně ;-).

Zatím se mějte hezky, a opravdu budu moc ráda, když mi dáte vědět hlavně vy, moji čtenáři, CO NOVÉHO přidat?

Děkuju a pusu 
Šárka

12 komentářů

  1. Ahoj Šárko, za mě zařazení dětské tematiky určitě ano, protože (jak už jsi tu nadnesla) děti bydlení významně změní a mě by určitě zajímalo, jak vypadá ma maison blanche s dětmi (v dobrém slova smyslu). Jinak určitě doporučuju tu sušičku, já ji mám od Ježíška a nemohla jsem dostat lepší dárek, ušetří mi spoustu práce a času, protože už téměř nemusím žehlit. Jen pozor na určité druhy oblečení, třeba dětské s takovými těmi "plastickými" obrázky, ty trochu ničí (my naštěstí takových moc nemáme). Vlastně i o tom běžném chodu v domácnosti bych si u Tebe ráda početla. Budu se těšit na nové články ;-)
    V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verčo je mi jasné, že máme společné téma! Jo, vypadá úplně jinak :-D. Já už teda nežehlím pár let, ale prádla geomternickou řadou přibývá a už to prostě neschne tak rychle, jak bych potřebovala. Jen manžela pořád nemůžu ukecat. A děkuji za tip i na článek! Ať se vám daří rodinko a děkuji za návštěvu.

      Vymazat
  2. Ahoj Šáry, za necelé dva měsíce se nám narodí Emma. Někdy propadám strachu z toho, jak ta kila, která jsem nabrala během těhotenství, zase zhubnu. Manžel mi sice věří a uklidňuje, já si tak jistá v kramflecích nejsem. Budu ráda, když se podělíš o to, jak Ti šlo hubnutí, co fungovalo a co ne, jestli jsi někdy ztrácela naději, že to dáš (A zvládla jsi to! :-) ) a co pro Tebe bylo nejtěžší. Díky za moc fajn článek, Monča http://mishmash6.webnode.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé Moniko, tak to moc držím palce! No s prvním těhotenstvím jsem přibrala snad víc něž 25 kilo a ani nevím jak. Ani mi to nepřišlo. Ale určitě to půjde. Něco necháš hned v porodnici a pak to chce trpělivost ;-). Snad se brzy rozepíšu a děkuju za komentář!

      Vymazat
  3. Super článek...budu se těšit na všechna témata :-) Přeji krásné dny, MíšaŠ

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo tak to mě těší a děkuju! Také krásne jaro, snad už konečně :-)

      Vymazat
  4. Ahoj Sari,
    krasny osobni clanek - ono na materske se ten zivot docasne "smrskne" do par temat asi kazdemu, podle me je fajn si precist, ze i nekdo jiny resi podobne problemy, nebo radosti (jak se to vezme ;-). Za mne urcite vic takovych clanku, je fajn, ze si na blog stale nachazis cas, ja to vzdala jeste pred Tobikem :-D. Ale snazim se udrzovat alespon Insta ;-). Kdybys chtela, mam celkem cerstvou zkusenost s leteckou dovolenou s dvouletakem, ale napsala bych Ti spis do mailu, bude to asi delsi :-). Mej se krasne!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Káťo ahooj, no je to náročné, ale snažím se vydržet. To jediné, co mě bavilo z mých činností mi zbylo totiž :-D. Jsi hodná, to mám rad habaděj, s těmi většími to už jde, trošku jsem ale zvědavá na malou. Prý mám kojit při vzlétání a klesání. Já, která na veřejnosti kojila asi tak třikrát! No uvidíme...
      Ať se máte všichni bájo, mnoho ppzdravů.

      Vymazat
  5. Tak to je nadhera. Vas blog jsem sledovala uz pred tehotenstvim a trochu me posledni dobou mrzelo, ze se nic nedeje. Ale jako novopecena mama jsem to zcela chapala. A pokud budete psat o vsem, co jste zminila, tak budu uplne v sedmem nebi. Protoze se mi uplne vsechno libi :) Mala ted ma 7,5 mesice,takze resim ty stejne radosti. Takze za me jen smele do toho. Budu se moc tesit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uf Zuzko, tak to jsem ráda, že chápete a moc děkuji za názory! Užívejte s malou cácorkou a snad se brzy ke všemu dostanu ;-). Děkuji moc za návštěvu.

      Vymazat
  6. ...a preto ja hovorím o autistickom bývaní a ,,stylingu,,:-)
    Pozdravujem Šárka!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali o životě ;-). Všechno jde skloubit, každý máme jiné potřeby, a obvzlášť úžasné je, že to dokážeš i v nestandardních podmínkách <3. A't se vám daří a zdravím moc!

      Vymazat

Díky za každý Váš komentář a zastavení se na MMB, těším se na vás! Šárka.