Podzimní basiky / Autumn Basics

Jak jsem slíbila, navazuji na téma reorganizace, a tentokrát svého šatníku. Což je oříšek asi největší, protože spoustu věcí mám schovaných ještě z doby, než jsem začala nabírat těhotenská kila. Takže mám spoustu oblečení o dvě nebo tři velikosti menší, které čekají na vytřídění až (jestli) se zpátky vrátím na své původní míry :-). Ale přesto mi probrání všech ostatních věcí hodně pomohlo v několika směrech. Kromě toho, že mám zase více místa ve skříních, zjistila jsem, že některé nové oblečení už nepotřebuju, protože jej v podobné verzi mám, a objevila jsem různé možnosti kombinování. Takže pokud opět milé dámy nemáte tradičně co na sebe, zkuste to také ;-).

A co s nepotřebný oblečením a doplňky? Obvykle je rozdávám nejdříve po příbuzenstvu, část daruji slečně, jenž pochází ze sociálně slabší rodiny a tak jakýkoliv přírůstek do svého šatníku nadšeně vítá, co už není úplně in, ale stále se dá nosit dávám na charitu do kontejnerů s textilem. Pouze hodně obnošené věci vyhazuju, nebo boty, které neudám třeba postavím na popelnici :-). Možností je opravdu hodně, a taky samozřejmě prodej, jenž já osobně vůbec u oblečení nevyužívám. Prostě na to nejsem, stejně tak jako na nákup secondhandových kousků, i když tohle umění u toho, komu sedí vážně obdivuju. Naopak, u sebe jsem zjistila, že to mám s oblečením stejně jako s bytovými doplňky a dekoracemi. Musím si něco vysnít, našetřit a počkat na to. Musí to být kvalitní, nadčasové, odpovídat barevně mému stylu a střihově se přizpůsobit mojí postavě více, než být úplně trendy. Takové kousky mi potom dělají radost v šatníku i několik let. Ve finále také ušetřím oproti neustálému nakupování nekvalitních trendových hadříků, které vydží chvilku a za čtvrt roku už jsou out...

A protože se pomalu blíží podzim (to léto je letos opravdu rozmarné :-/), vytvořila jsem pro vás koláž z mého šatníku v mých oblíbených (ne)barvách s basic kousky, z nichž většinu už doma mám, a na některé ještě čekám, a které tvoří nadčasový základ mého šatníku. Tady jsou:

  1. Outfit vlevo je ideální na babí léto. Základem je nesmrtelný trenčkot, který mám doma v šedé barvě a přiznám se, že se jej teprve učím nosit. Nejsem si jistá, jestli je to zrovna basic kousek pro mě, ale jednou jsem to zkusit musela. Celobílé Converse tenisky mám v nižším provedení, minimalistické hodinky zatím jen s černým páskem, a kvalitní černou nadčasovou crossbody kabelku v podobném stylu zatím ještě na wishlistu.
  2. Prostřední outfit je hlavně na chladnější dny. Už několikátou sezónu sháním pěknou, načasovou a kvalitní dámskou zimní parku, a zřejmě vypadá, že jsem konečně našla! Je od možná trochu netradiční značky Engelbert Strauss, ale střihově se mi moc líbí a je rozhodně na prvním místě mého letošního podzimního fashion wishlistu. Tak snad konečně!  Ugg válenky mám doma s knoflíkem v camel barvě, a vyššími bez knoflíku v šedém provedení jsem si udělala radost letos. Po tom, co jsem si kupovala každou sezónu různé pseodomodely, jenž obvykle nevydržely ani do jejího konce jsem nakonec investovala do klasiky, kterou si nemohu vynachválit. Základní kousek je i kašmírová nebo vlněná šála, já mám v šedé barvě svou nejoblíbenější pašmínu, jenž mám také doma už čtvrtou sezónu a nosím ji od podzimu do jara. Černé Ray Ban brýle jsem dostala tento rok k narozeninám, a konečně jsem tak přestala nakupovat sluneční brýle v nejrůznějších provedeních, protože tyhle doufám jen tak z módy nevyjdou!
  3. Taky jsem si po předlouhém vybírání pořídila jednoduchý dlouhý kabát v neutrální barvě, a už jsem přišla na to, co mi stále připomíná. Župan! :-D Je vážně těžké nakupovat s velkým těhotenským břichem, ale doufám, že bude až tahle doba pomine v pohodě. Kožené rukavice a vlněný klobouk patří také k must have podzimní výbavě už několikátou sezónu, jen jeden kousek někdy nestačí :-). A hlavně na podzim jsem si oblíbila Hunter holínky, jenž nosím do města i do lesa. Tak univerzální a stále trendy totiž jsou. Ovšem na delší chůzi a elegantněji vypadají Chelsea, které bych ráda vyměnila za jedny ne zrovna kvalitní, jenž ve svém botníku mám ;-).

Doufám, že jste se opět trochu inspirovali, jak pro změnu na nadčasový šatník, a jestli se v něčem najdete, dejte vědět.

Mějte se fajn!
Šárka 


8 komentářů

  1. Šárka, reorganizáciu šatníka som robila:
    Za prvé: rušila som svoju skriňu pre chlapca, ktorého pestúnstvo sme si rok vybavovali...
    Za druhé: autistická matka sa vzdala spálne pre syna autistu, ktorému sa zlepšil stav natoľko, že má izbu (to je tá s koňom a farebnými boxami) a my s mužom komoru (to je tá so ,,šuplíkovou posteľou).
    Za tretie:zmenšila som sa asi o dve čísla a konečne nosím svoje stálice (niečo ľanové atď)
    Za štvrté: chcela som aby na dvoch tyčiach v komore a v sivých boxoch z Ikea (chi, dostať ich do komory bola fuška) bol celý základný, pre oko a interiér, potešujúci šatník.
    (Preto som chcela, aby si to omrkla, lebo sme najskôr všade voskovali drevo bielou.A mne už takto vystavený šatník musí ladiť aj s interiérom:-))
    Podobne:ostala mi páperová parka z BR, miesto trenčkotu nosím zatiaľ sivý vlnený pléd-pelerínu, kožené čierne nízke kotníkové topánky sa tiež nájdu...novú károvanú tuniku z BR, nové mikiny: dve Luckylimit,jedna Nila, pléd -kohútia stopa-vlna-hodváb BR !!!
    z tej sa teším a nemôžem sa tej jesene dočkať:-) a zatiaľ ľanové nohavice-majú dobrý strih...atď.
    Ale prevláda pánska farebnosť: čierna, sivá, hnedá, biela( preto mám ešte za úlohu myslieť žensky)!
    Napr. taška Uashmama (ide aj k teniskám, ku koži aj do interiéru :-))!
    Toť vše!Veľa radosti z nového šatníka!

    OdpovědětVymazat
  2. Wow Alenko, to je baprosto vyčerpávající a musím návštěvu zase oplatit, je to se mnou čím dál horší! Tvé ladění naprosto chápu a i ty změny s menším místem sice jsou pozitivní. He fajn, že každá máme svoje basic timeless kousky odpovídající našemu stylu a tak to ná být. Ať se vše podaří dotáhnout je spokojenosti i u Tebe :-*

    OdpovědětVymazat
  3. Taky pomalu reorganizuju a přesně jak říkáte, možností, co se starým oblečením, je spousta. Mladší sestřenka dostane nové hadříky a zbytek půjde do sos kontejnerů. V sekáčích nakupuju, ale čím dál méně, protože ty věci se mi stejně po čase přestanou líbit nebo přijdu na to, že mi nesedí tak dobře, jak to vypadalo v kabince, prostě je na tom vždycky nějaká chybka.
    Outfity vypadají pěkně, čiší z nich čistota :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radko nedavno jsem obdarovala devitiletou neter paradnici kosmetikou, bizuterii a satky, pry mam vyrazivat casteji 😂 Se sekaci to mam stejne a navic na malych mestech se v nich ani zadne stylovky bohuzel sehnat nedaji. Diky za pochvalu i navstevu a preji pohodove srpnove dny.

      Vymazat
  4. Šárko, můžu se zeptat, kde jste sehnala ten šedý kabát ? Není to New Look ? Uvažuji totiž o něm, ale nevím, jak sedí a jak je kvalitní. díky

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den Šárko, přeji spoustu krásných chvil s miminkem a prosím připojuji se k otázce na šedý kabát, asi jsem se zamilovala a nemůžu ho nikde najít☺ předem děkuji a přeji hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katerino dekuji a zaroven se omlouvam za pozdni odpoved i k predchozimu komentari. Kabat je z newlook.com, je z pevneho splyvaveho materialu co se nemacka a drzi tvar. Kupovala jsem uz s velkym briskem ale zkousela i sestra, diky zavazovani v pase se prizpusobi postave. Pomer cena kvalita myslim sedi. Jen podobne moc jezke zed maji v reserved i v hm ;-)

      Vymazat

Díky za každý Váš komentář a zastavení se na MMB, těším se na vás! Šárka.