Nové malby / New Paintings

Těhotenství je pro mě opravdu zvláštní období. Provází jej obrovský příval tvořivé energie a pocit, že vše musím ještě stihnout zrealizovat, ideálně hned teď! Proto jsem si v posledních týdnech udělala radost a splnila si tak další osobní přání. Pustila jsem se opět do malování...

Malovala jsem a kreslila už jako malá, od od doby, co jsem dokázala udržet štětec a tužku v ruce. Až do střední výtvarné školy, kde jsem tempery vyměnila za olej. Jenže s dalším studiem jsem se už naplno začala věnovat hlavně počítačové grafice, což mi vlastně vydrželo až dodnes.

Tvůrčí nadání jsem údajně zdědila po své prababičce, která amatérsky malovala, a pro výtvarné vzdělání tenkrát neměla příležitost. Tak jsem ještě po ní vylovila ve sklepě ne příliš stabilní plenérový stojan, dala dohromady alespoň základní výbavu, (kdyby náhodou) a pustila se tentokrát do akrylu, jenž je pro mě úplně novou technikou.

Moje představa byla jasná - tedy co se týče směru. Nejraději mám jednoduchost, takže abstrakní malba je mi asi nejbližší. Vnímám ji něco jako takové lehké a pocitové doladění interiéru barvami tón v tónu, která vás něčím osloví (nebo taky ne:-)), a spíš dokreslí domov, než na sebe strhává pozornost jako výrazný solitér. Co se týče představy výsledku, ta byla nejasná, protože vše probíhalo nakonec zcela spontánně. Tak nějak vznikly mé první dva obrazy s názvem Nightfall (Soumrak) a Gilded (Pozlacený), které bych vám dnes ráda představila a jenž jsou i k zakoupení na www.mamaisonblanche.cz TADY.

Alespoň trošku doufám, že můj výše popsaný záměr splňují a někomu z vás třeba právě domov díky příjemnému pocitu z nich zútulní ;-).

Zatím užívejte posledních prázdninových dní a 1. září vás čeká ještě jedna novinka, tentokrát blogová :-)!

Zdraví Šárka


"Nightfall" / akryl na plátně, 60 x 70 cm se stříbrnou metalickou barvou

"Gilded" / akryl na plátně, 60 x 70 cm se zlatou metalickou barvou

UložitUložitUložitUložit
UložitUložit

31 komentářů

  1. Šárka sú prekrásne. Presne takto si predstavujem abstraktné maľby. Ničím nerušia, sú ukľudňujúce na pohľad a krásne dotvárajú interiér. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko moc dekuji a vnimam to naprosto stejne 😘😘

      Vymazat
  2. Šári, tak to je nadhera! To se ti moc povedlo! A taky jsem mela s blížícím se koncem pocit, ze musim neco delat (ale v tech vedrech jsem tenkrát nebyla schopna :-D), tak si to vynahrazuji ted ( porad neco vymyslim :-x).. U me je historie trochu podobna, ac jsem to nikdy nevystudovala a vlastne se o to nijak nezajimala.. Ale jeden cas jsem strasne rada malovala a pry jsem to zdědila po dědovi.. Ale to uz je taaaak dávno, ale doufam, ze kreslení jeste nekdy využiji ( ;-) vis kdy :-)).. Krasne dny ve třech a tesim se na zářijový blog post a hlavne se strasne moc tesim na malou! Kdyztak napis email :-* Pusu :-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teri moc dekuju! No doma byly ze zacatku reakce rozporuplne, ale je to zatim zacatek po velmi dlouhe dome 😉 No vidis nikdy neni pozde zacit i jen pro radost, vlastni kreativita a invence je ta nejlepsi seberealizace. Tak drzim palce at to brzy vyjde! No a mala doufam ze jeste pocka, mam jeste jedno velke platno, ale taky neuklizeno a nepripraveno uplne vsechno jak bych chtela 😆🙈
      Pusu posilam 😘

      Vymazat
  3. Milá Šárko,malby jsou překrásné! Už nějakou dobu si říkám, že je škoda, že na zdech mých oblíbených blogů o bydlení se stále dokola objevují jen tištěné plakáty. Myslím, že je škoda, že blogerky neinspirují své čtenářky nákupem nějaké originální malby. Vím, že je to dost nákladná záležitost, ale zas je to skvělá investice a takové umělecky hodnotné a kvalitní kousky se dědí po generace. Moc Vám fandím a ať se Vám daří nejen v tvorbě! S úctou, Svatava Vašková

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svatavo plakaty jsou uzasne variabilni, ale take se mohou rychle okoukat, to je pravda. Presne z tohohle duvodu po nekterych trendy ani netouzim, ale treba mam stale oblibenou Ylvu Skarp. Priznam se, ze ani moc o podobnych malbach od nas zatim nevim, mam osobne oblibene abstraktni malire ze zacatku 20. stol., i soucasne hyperrealisty, ale to uz je opravdu investice :-D. Jestli ale jednou nebudu vedet co s penezi, prave do obrazu bych je dala, jsou mi nejblize a presne jak pisete. Jinak doma kombinujeme nove se starym, takze i ruzne styly se zrcite snesou dohromady ;-). Moc dekuji za mila slova a navstevu!

      Vymazat
  4. Krásné, přesně můj šálek čaje :-) Doufám, že budeš v tvorbě pokračovat, protože jednou, až to situace dovolí, bych ráda alespoň do jedné malby investovala. Jak píše Svatava, člověk má k obrazu úplně jiný vztah, než k plakátu. U nás zatím visí jedna malá grafička od Zoubka, ale je to věc, které bych se nikdy (na rozdíl od plakátu) nezbavila... Prostě to pro mě má duši :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. u nás miláček Olbram taky nechybí :-) S.

      Vymazat
    2. Moc dekuju a rada bych! Od pocitace je to vazne neskutecne prijemne odboceni a neco uplne jineho. S plakaty tez souhlasim, ale i to ze se daju v ramech menit je pro me co zmenu potrebuje opravdu casto ideal :-). Ale obraz to je srdecni zalezitost. Ja jsem takhle zamilovana do te me buedermeier sluzky v kuchyni ;-)

      Vymazat
  5. Moc se mi líbí oba, Šárko. A když vidím, jak si je krásně odprezentovala, škoda je z těch zdí sundávat...
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko tak to mam radost! Na stene zrcite zustanou, vymyslim nejake misto na promennou obrazovou galerii nebo pujdou do pracovny misto plakatu, at si je taky uziju ;-). Myslim ze je fajn je videt jako soucast interieru, tak mam radost ze to vidis stejne, dekuju moc :-*

      Vymazat
  6. Šári tak to je nádhera, líbí se mi tak moc! Přesně tak, tohle je něco úplně jiného, proto také o tom už delší dobu uvažuji. Vážně nádherné a klobouk dolů! :-* paa (zavolám, jen... tento týden tu mám řemeslníky, tak snad v pátek... dám vědět! pa :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radi moc dekuju, Ti budu vypravet co kolem toho bylo doma :-D. Ale nejak nekde a nekdy zase zacit musim zejo! Tesim se papa

      Vymazat
  7. Sarko, nadherne obrazy, presne tento styl se mi take libi. M.

    OdpovědětVymazat
  8. :) krásný to je. Hodilo by se to u vás :)
    Doma mám jeden obraz s baletkou. Chci zakomponovat s ostatními obrazy a plakáty. Jsem sama zvědavá jak to nakonec bude vypadat.

    M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti skvele! Jako moje stara sluzka mezi string polici a moderni kuchyni nebo stare mapy s novou kaligrafii, kontrast tomu myslim slusi, proc ne? ;-) A dekuju!!!

      Vymazat
  9. Nádhera! Veľmi vydarené dielka, najmä ten druhý je mi pocitovo veľmi blízky :) A krásne nafotené! Držím palce v ďalšej maľbe :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc dekuji ta oboje, urcite to budu potrebovat! :-D

      Vymazat
  10. Kdo umí, ten umí....my ostatní jen koukáme:))) krásné

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hahaaa Evi to je mile, diky, ale jiste je stale na cem pracovat ;-)

      Vymazat
  11. Oslovujú ma oba:-)
    Srdce získal bielozlatý...och!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko to me tesi! Ten byl prvni a podle mych predstav, druhy trosku neplanovany a dokonce i s modrou, a nakonec se priznam u me asi prekvapive vede ;-)

      Vymazat
  12. Šárko, paráda! Také se mi oba moc líbí a to, jak se posouváš dál a dál. V souvislosti s tím tvým vysněným ateliérem u vás v druhém domku to bude jednou vážně bomba, moc ti přeju, ať to vyjde!
    V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru moc dekuju! No ted by se uz hodil jeste drive nez jsem myslela :-D. Opatrujte se a mnoho pozdravu :-*

      Vymazat

Díky za každý Váš komentář a zastavení se na MMB, těším se na vás! Šárka.