White wishlist

Musím se přiznat, že očista naší domácnosti mě stále nepřešla. Nonstop něco uklízím, přerovnávám a redukuju. Asi mě hodně motivuje hlavně blížící se příchod nového člena naší rodiny, kdy mám pocit, že musí mít vše své místo, staré uvolnit prostor pro nové, a já mít všechno pod kontrolou. Nebo jsem si opravdu vzala k srdci to zbytečné hromadění, udržitelnost a radost z pečlivě vybraných materiálních věcí, která bývá nakonec největší.

Taky jsem upgradovala svůj wishlist, kde to podle toho na první pohled ani trochu nevypadá :-D! Ale ve skutečnosti navazuji na svou prvotní myšlenku věcmi od mých nejoblíbenějších skandinávských značek, po kterých toužím už opravdu dlouho, jsem si u nich jista, že nebudou jen tak nahrazeny novými, a mají už dávno dané své čestné místo u nás doma. Takže tady jsou. Proto, abych je mělá stále na očích, nepodléhala nákupům mimo plány, přání se rychleji splnila a vy jste se třeba inspirovali nějakým tím nadčasovým kouskem také:



  1. Bílý marocký taburet - jedna z položek, kterou mám už na svém wishlistu minimálně třetím rokem, a na kterou dojde doufám řada, až se opět obývák vrátí do obyvatelného stavu. Je to stylově odlišný solitér, jenž mě stále baví, a rozsvítila bych s ním šedé tóny a nechala odpočinout unaveným nohám.
  2. Svícen Line White By Lassen - mísa a svícen Kubus patří mezi mé nejoblíbenější a nadčasové stálice, jejichž funkci ráda a často měním. Proto by tento svícen celý set krásně doplnil a využila bych jej hlavně na jídelním stole, na který by byl svou velikostí tak akorát.
  3. Lucerna domeček Urbania Kähler - jedna prostě nestačí a doufám, že ještě o tuto poslední, největší, se moje městečko rozroste. Po zapálení vytvářejí úžasnou atmosféru, jsou ručně vyráběné a útulné sami o sobě. Tuhle bych využila i samostatně do ložnice nebo koupelny.
  4. Plakát The Mound od Rubena Irelanda - opravdu dlouho vybírám ten pravý mezi nejrůznějšími skandinávskými umělci. Stále doma žádný nemám, protože se nemůžu rozhodnout! Ale nejvíce mě přitahuje právě tenhle a moc by se mi líbil jednou do ložnice, až bude místo dětských postýlek opět místo na komodu. A mám takové neblahé tušení, že se s mým drahým vůbec neshodneme! :-D
  5. Porcelánové talíře Design Letters - ke čtyřem hrnečkům, konvici a karafě bych ještě ráda postupně "dosbírala" i talíře. Pro každého člena naší rodiny jeden. Design Letters a typografie Arneho Jacobsena je stále má srdeční záležitost.
  6. Mísa Crushed Bowl od Muuto - bohužel stále jen na seznamu a moc si ji přeju také už pěkně dlouho na kuchyňskou linku na ovoce. Neznám lepší, ve které by mu to lépe slušelo, a tak trochu se i díky její velikosti schovalo :-). Je to nádherný designový kousek, jenž mě stále neomrzel.
  7. Keramické hrnky Kähler - kolekce Hammershøi mě oslovila ze všeho nejvíce, a především keramika. Konečně jsem našla krásný kvaliní design s tradicí na keramice, kterou bych měla především na slavnostní příležitosti a jako ozdobu jídelní sbírky, jenž by se doufám časem rozrůstala třeba i o talíře.
  8. Bílé osušky a ručníky White Fringe Tine K Home - jeden už doma mám a co se vzhledu a kvality týče, jsem maximálně spokojená. Marocký nádech nepodléhá módním trendům a skvěle ozvláštní aizjemní koupelnu. Takže minimálně ještě jeden ručník prosím. 
  9. Velká váza Omaggio Pearl White - pro vázy od Kähler mám také slabost a tahle bílá s perleťovými pruhy je jednoznačně skvost největší. Hodila by se mi především na vázané kytice, aby schovala různě dlouhé stonky, a protože žádnou keramickou větší doma nemám.
  10. Bílý ptáček Shorebird Normann Copenhagen - předlouho mám na wishlistu Black Bird od Vitry. A musím říct, že tato novinka od Normannů se mi líbí svým jemnějším vzhledem, bílou barvou a cenou mnohem mnohem víc! Takže ráda nakonec vyměním za tohoto, jenž bude elegantní minimalistickou dekorací.
  11. Pracovní lampa Artemide Tolomeo - největší stálice ze seznamu přání, a ještě tam zřejmě chvíli zůstane. Baví mě stále, je to prostě pracovní ikona. Jenže já mám mou pracovnu momentálně nevyužitou a ještě chvilku mít budu, takže s jejím osvětlením bohužel stále není třeba spěchat. Ale já se dočkám, určitě!!!
  12. Kuchyňská utěrka Wolf By Nord - doma se stále nemůžeme dohodnout nad významem utěrky - já na čisté nádobí jako ozdoba kuchyně, můj drahý jako hadr na špinavé ruce a na všechno. Z čehož samozřejmě šílím a pak bělím na sluníčku fleky od všeho možného. Ale naštěstí to funguje, proto by se nám hodila ještě jedna s mým oblíbeným motivem i značkou.
  13. Keramické květníky Vietnam White Tine K Home - již je mám doma ve velkém provedení. Shledala jsem je totiž jako jediné dostatečně krásné a trendům nepodléhající obaly na rostliny z keramiky. A taky že jsou, a protože mám ráda jednotnost, ještě by se mi hodily i menší na drobnější zeleň.
  14. Lahev na vodu Design Letters - no dobře, tu zase tak nutně nepotřebuju, ale je tááák úžasnáááááá!
  15. Malý bílý kovový stolek Tray Table od Hay - velký bílý je za těch pár let poškrábaný a s nedočistitelnými fleky od čaje. Přesto ho mám stále moc ráda pro jeho subtilní a éterický vzhled. Ostré rohy se s malými dětmi ale bohužel neslučují, takže zřejmě na chvíli změní stanoviště. Ale do budoucna sním o menším bráškovi na odkládání všeho možného k nové sedačce, které se snad taky jednou dočkám!

Tak jsem zvědavá, jak to všechno ještě dopadne. Já musím ještě vytřídit ponožky, textil do kuchyně, důležité dokumenty, a v Jysku pořídít nové boxy pro lepší organizaci v úložných prostorech. A pokud vás tohle téma stále ještě baví, sepsala bych vám více tipů na to, jak odlehčit nejen doplňkům a dekoracím, ale také třeba šatníku nebo kosmetice. Co vy na to?

Dejte vědět a mějte krásný víkend!
Zdraví Šárka


6 komentářů

  1. Ahoj Šárko, taky momentálně třídím a redukuju, nejspíš ze stejného důvodu jako ty ;-). Ale nejde mi to dotahování do konce. Takže pořád zakopávám o všemožné krabice plné věcí, které by se měly vyhodit nebo poslat dál... Wishlist máš skvostný, ať se Ti z něj toho splní co nejvíc a co nejdřív!
    V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hh Veru a z toho prvniho duvodu nebo dalsich? 😱😆 Musim si to jit overit! Ja to znam a i kdyz uz jsme za ta leta vynosíi takoveho harampadi i treba po predchozich najemnicich, prijde mi ze se to hromadi stale a je to nekonecne. Nebo tech plastu co vytridim kazdy tyden, brrr. Ale chce to vytrvat a pujde to lepe a lepe 😉
      Moc dekuju a moc zdravim 😘

      Vymazat
  2. Mám to poslední dobou úplně stejně! Přijde mi, že se zbytečně zavalujeme věcmi, které nás pak spíš omezují, než aby nám dělaly radost... Vždycky jsem strašně ráda něco tvořila, plánovala, navrhovala... Ale jak k tomu nemám uzpůsobený prostor tak se mi do ničeho nechce, všechno odkládám a nejsem schopná se dokopat k nějaké akci.. Takže jsem rozhodně pro jakékoliv další tipy a držím palec, ať jde třídění k tvojí spokojenosti ;o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Deniso presne tak. A tohle taky znam, tyhle pocity chodi ve vlnach. Nekdy je proste treba odpocinek, nekdy zase akce. Tak to jsem rada, stale me to totiz nepustilo a pokracuju kde se da 😂! Krasne letni dny 🙋🏻

      Vymazat
  3. Tak jsem si vždy myslela, že se dělá úklid na jaře..... Musím se smát, před dvěma týdny jsem nanosila všechny věci na hromadu do obýváku a třídila, vyhazovala a uklízela (byla to zoufalá hromada).... ale ten pocit potom.....hmmm. Pryč se starým...... (a evidentně) nové sem:)) Wischlist je super. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mila Heleno, presne tak, to ja tez 😂! Nebo pred Vanoci? 🙊 Myslim ze nejidealnejsi je, kdyz je chut, pak to jde samo a o to vic efektivneji. A presne, ten pocit jako kdyz spadne velke zavazi a doma je to plne sveziho vanku! Jen tak dal a doufam, ze stare postupne nahradi nove, musim byt trpeliva 😉 Krasne leto a dekuji za navstevu

      Vymazat

Díky za každý Váš komentář a zastavení se na MMB, těším se na vás! Šárka.