Sváteční stůl / Christmas table

Možná patříte stjeně jako já mezi ty, kteří už nechtějí po Svátcích stromeček ani vidět. Ale i přes to pro vás třeba bude náš šťedrovečerní stůl (který konečně dávám na blog) inspirací nejen na Vánoce, protože vlastně tak moc vánoční není. Naprosto jsem totiž zapomněla, že je poprvé tenhle úkol na mě. Takže jsem se samozřejmě úplně zapomněla vybavit a improvizovala jsem na poslední chvíli z toho, co jsem našla doma. Moc toho zrovna nebylo, takže je vše jednoduché a tak trochu netradiční :-).

Prostřela jsem s šedým bavlněným běhounem a bílým prostíráním, které jsem si kdysi koupila. Talíře i příbory nemáme minimalistické, ale naopak spíš romantické s jemným zdobením. Ráda je ale kombinuju s moderním porcelánem. Mám ráda bílý (jak jinak) nebo čiré či křišťálové sklo. Moc se toho ale na náš stůl nevešlo. A protože jsem neměla ani ty vánoční ubrousky, použila jsem černobílé papírové ubrousky Black Stamp od Ferm Living, jenž se nakonec báječně hodily k mým oblíbeným porcelánovým hrnečkům od Design Letters. Písmena tvoří nápis XMAS, kdyby to náhodou nebylo jasné, jen jsem je v rychlosti poslkládala úplně opačně :-).

Uprostřed stojí skleněný svícen Ikea a vedle něj bílé svícny Facet od Tine K Home, na které jsem si opět vzpoměla, jsou stále krásné. A aby ten stů byl alespoň trošku vánoční a nechybělo trošku zeleně, kterou nejraději monochromatickou barevnost oživuju, naaranžovala jsem do nich pár zimosrázových a smrkových větviček, a čtyři malé ozdobené mašlí jsem položila každému z nás na talíř...

Tak dobrou chuť alespoň k dnešnímu sobotnímu obědu. Příště snad už přiletí ten Ježíšek! ;-)

Šárka


16 komentářů

  1. ...to se mi moc líbí, v jednoduchosti je krása, hezký den....

    OdpovědětVymazat
  2. Krasne! ja to říkám porad, ze v jednoduchosti je krasa!:-*

    OdpovědětVymazat
  3. Zrovna jsem před chvílí rozsvítila stromeček:) vánoce miluju a stromek máme většinou do půlky ledna a vždy se s ním těžko loučím.
    Nádherně prostřeno , elegantní .
    Hezký víkend,
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky miluju rozsvícený stromeček, ale bohužel nám hozně rychle doma seschne nebo opadá, takže proto :-(. A děkuji Petro, hezké nedělní odpoledne.

      Vymazat
  4. Parádní! Nevím, ale pořád se mi líbí ty židle tak, jak jsou. Já vím, že jsi říkala, že zvažuješ jiné nebo jinou barvu, ale já bych se ještě rozmyslela :D Já miluju prostírání stolu, konečně mám i jakž takž nějaký stůl! A myslím, že máme velmi podobný styl. Taky ráda mixuji rádoby tradiční talíře s jednoduchými dekoracemi. Pořád je dobré mít na mysli, že hlavně musíme mít místo na všechno jídlo a nápoje, takže se mi líbí, že jsi to s dekoracemi nepřeháněla! <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S těma židlema to vidím taky tak. Nedá se svítit, jsou prostě úžasný a tomu prostoru děsně sednou:-D.

      Vymazat
    2. Holky to jste hodné! Manželovi se bohužel nelíbí a jsou taky hodně poničené, což není na fotkách naštěstí vůbec vidět. Ale ještě uvidíme, jen tak změna stejně nebude, určitě bych ale ráda opět dřevo a kdyžtak budou Tonetky ségry ;-).

      Vymazat
    3. Barb to jo, když se ještě přidalo pití, salát a ryba... :-D Je fajn mít svůj styl a kombinovat! ;-) :-*

      Vymazat
  5. Jé, moc se mi líbí ta polička se servisem, krása.. Židle bych asi natřela našedo, ale to je moje úchylka. I takhle jsou moc hezké..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :-). Teda ty naše židle jsou fakt kontroverzní! :-D Měním stále něco, takže vše ukáže čas, určitě jich ale budeme potřebovat víc! Krásnou neděli.

      Vymazat
  6. Velmi elegantní!
    Šárko, měj hezké dny. Helena

    OdpovědětVymazat
  7. a úplně to takhle stačí ;) řešila jsem to podobně, bílá a pár větviče a šišek ;)

    OdpovědětVymazat

Díky za každý Váš komentář a zastavení se na MMB, těším se na vás! Šárka.