Nová jídelna / New dining room

Dnes mám pro vás další část našeho nového bydlení - jídelnu. Ta je hned před kuchyní propojená s obývací částí velkým průrazem, takže nám místo dvou hlubokých místností vznikl jeden velký prostor, kde můžeme být celá rodina hezky pohromadě. Jídelní stůl Ikea a staré Tonetky by měli být opět pouze provizorní. I když k nim mám opravdu blízký vztah. Jsou totiž nejméně 30 let staré, a mám je po dědovi. Ačkoliv díky masivnímu dřevu kout příjemně zateplují, strašně mě štve, že je odstín tolik do žluta! A hlavně plánujeme velký masivní stůl vyrobený od mého manžela alespoň pro 8 lidí, a k tomu v kontrastní barvě židle. Tedy bílá vs dub. Tak jsem zvědavá, kdy, jak a jestli vůbec jídelna projde ještě proměnou. No znáte to ;-)!

Co jsem si ale určitě přála, byla ikonická a originální závěsná lampa White Norm 69 od Normann Copenhagen, právě proto, že jídelna je takový středobod celého prostoru. I když jsem se u skládání pěkně navztekala, stálo to za to. Jsem z ní nadšená a návštěvy ji neustále obdivují :-).

Protože jsem zvolila všechny skříňky u kuchyně zavřené, na dekorace jsem si původně přála ještě skleník. Ale nakonec by pro něj zase tolik místa kvůli velkému stolu nezbylo. Takže jsem hledala jiné řešení a našla - éterický policový systém String White. Na něm jediném tak musím utírat prach, a hlavně jej kdykoliv měnit pomocí dekorací. Jeho minimalistický design navíc opět kontrastuje se starožitnými kousky, které jsem si dopřála i v jídelně. Keramický obraz služebné v pastelových barvách je můj nejmilovanější, proto také dostal nejčestnější místo a mám jej stále na očích.

Stůl mi momentálně zdobí velký mramorový tác od Bloomingville a jednoduchá váza Clear od Tine K. Do té se snažím pravidelně naaranžovat kus zeleně, než se budu doufám příští rok do zeleně přes francouzská okna konečně dívat, až dáme do kupy náš "dvoreček".

V nejbližších dnech bych ráda ještě dotáhla do konce koupelnu, a i když v ní bohužel nemáme okno, určitě se ji pokusím nafotit ;-). Tak zase příště!

Pohodový konec týdne přeje
Šárka




31 komentářů

  1. Šárko, úžasné, překrásné..
    Tak čisté. Dveře máte doma perfektní.
    Ať vám doma vždy u stolu chutná. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mila Evi, zdravim moc a dekuju! Snazim se prostor moc nezaplnovat, prave abych mela pocit, ze je stale uklizeno. Ale stejne se klasickemu neporadku neubranim :-D!

      Vymazat
  2. Ty židle jsou tam úžasný! Ale chápu, že to s nima pak asi nepůjde. Škoda. Ty dveře ven ti závidím! Jinak tvůj muž zrovna pracuje na kuchyni mé švagrové, tak se moc těším na výsledek:). Hádej kdo ho doporučil:)).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, ve ctyrech je to super, ale k novemu stolu by se to muselo resit, navic manzelovi se nelibi :-D. Vsude jsou francozska okna, kvuli hlubokym mistnostem a orientaci na sever. Coz prinasi dostatek svetla a vstup rovnou na zahradku.
      Jj vim a dekujeme! Svagrove zavidim, narozdil ode me ji nebude mit nedodelanou! :-P

      Vymazat
    2. Já mám taky všude okna až na zem, ale to je pořád jiná...v bytě. Máte to krásný. Haha, rozumím, kovářova kobyla... znám:).

      Vymazat
  3. No pane jo, Šárko, jídelnu máš jedinečnou. Nic podobného jsem snad ještě neviděla! Velký dubový stůl je i můj sen. Moc zdravím!
    V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je Verunko dekuju, vlastne v ni skoro nic neni! :-D Doufam, ze se splni nam obema, moc zdravim

      Vymazat
  4. Šárka, zariaďovanie Vašej domácnosti vedieš k dokonalosti. Veľmi sa mi páči spájanie moderného zo starým. Obraz slúžky pri krásnej šedej linke pôsobí nádherne. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko kéž by to netrvalo tak dlouho! Na obráyek jsem dlouho hledala místo, ale tím, že se změnila barevnost kuchyně myslím, že se k ní hodí nejvíce. Mnoho pozdravů :-*

      Vymazat
  5. Krásný! Židle jsou boží, hrozně se tam hodí. No jo, mám pro ně slabost... A budoucí velký stůl závidím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, krásně to ožovují, ale manželovi se nelíbí, tak uvidíme ;-)

      Vymazat
  6. Šári, nádhera !!!!! Vypadá to úžasně !!!! Marki

    OdpovědětVymazat
  7. Šárko moc se mi to líbí. Chápu tvůj záměr dřevěný stůl a bílé židle. Ale tato podoba tomu dává takovou tečku...tak jako se snažíte o svůj styl svými starožitnými doplňky tak i tyto židle by tam patřili :). A ta květina tomu dává jemnou krásu :). Budu se muset podívat po té váze :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti nebo obráceně, ale právě jsem se zapomněla zmínit, že se manželovi nelíbí :-/. Z kytky mám radost, na tyhle velkokvěté růže jsem náhodou narazila v supermarketu, nejradši bych je měla doma pořád ;-). Mějte se krásně s malou!

      Vymazat
  8. Vy plánujete tonky vyměnit a já pořídit :-) Přesně tyhle ironicy ale v bílé.. Mě se to u vás moc líbí i takto. Hezký večer. A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anni jsou trošku ošoupané a hodně těžké, ale jsou to onz a právě znovu frčí! Skvělý výběr!

      Vymazat
  9. Krásne sa navzájom vyzdvihujú dobové doplnky a čisté línie a lampa.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko děkuji moc, já si právě myslím, že tak obojí vynikne a doplní se, ať starožitníci i milovníci čistého skandinávského designu kroutí hlavou :-)

      Vymazat
  10. A proč nesehnat ještě 2-4 stejné Tonetky navíc a třeba je natřít? Ať už nějakou glazurou s odstínem nebo rovnou krycí barvou na dřevo v bílé (jiné požadované barvě). Už jsem viděl na internetu i verze, kdy celá židle byla bílá, jen ty tyčky opěradla zůstaly přírodní dřevěné..vypadalo to hodně dobře =)

    Michael
    www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Michaeli zapomněla jsem dodat, že se manželovi nelíbí. Ale taky jsem o tom uvažovala. Tak je kdyžtak zdědí někdo jiný ;-)! Měj se krásně

      Vymazat
  11. Příjemné místo na nádherných fotkách. Ty prostě nezklameš, Šárko!
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
  12. Tá predposledna fotka je úžasná!!!!! Ja by som tie thonetky tiez nechala...Maja

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo taky ji miluju, kvůli těm růžím! <3 Uvidíme, vše se stále mění...

      Vymazat
  13. Odpovědi
    1. Byl to můj vysněný kousek a opravdu nelituju :-)

      Vymazat

Díky za každý Váš komentář a zastavení se na MMB, těším se na vás! Šárka.