Chuť podzimu / The taste of autumn

Už týden nemůžu najít kartu do foťáku, jsem fakt nemožná! Né, že by byl čas na focení, ale v pondělí jsem uvařila konečně mou oblíbenou dýňovou polévku a takovou jsem z ní měla radost, že jsem vám ji chtěla vyfotit, tak alespoň mobilem.

Na to, jakou mám velkou kuchyň, vařit skoro neumím. Nebaví mě, když to trvá moc dlouho a musím dodržovat recepty. Mám ráda lehkou a rychlou kuchyni, jako základ olivový olej a rajčata, takže vařím stylem co dům dal, naházím to do jedné nádoby a ono to nějak dopadne. Kupodivu vždycky docela dobře :-). Stejně tak tahle dýňová polévka, která nikdy ode mě není stejná, jako vše ostatní.

Nedošlo mi si dýni rozřezat na tenké plátky, takže jsem ji loupala opět asi hodinu. No příště, nebo ji zkusím neloupat vůbec. Jinak osmahnu na olivovém oleji cibulku a česnek, přidám nakrájenou dýni (tahle byla ze zahrádky, mmm) a 1-2 brambory, smetanu, mořskou sůl, růžový pepř, špetku chilli a hlavně muškátový oříšek. S ním je právě naprosto famózní! Vařím do změknutí a nakonec rozmixuju. Nebo když nastrouhám na drobno, vše se rozvaří a nemixuju vůbec. A zdobím olivovým olejem, parmazánem, a mám ji jako hlavní jídlo s rozpečenou bagetkou třeba i tři dny za sebou :-).

Užívjejte podzimních dní a jestli máte také osvědčený recept na dýnovou polévku, tak sem s ním!
Pa Šárka

Papírové ubrousky Black Stamp Ferm Living,Kuchyňská utěrka Letters - white


25 komentářů

  1. Zkuste místo brambor přidat mrkev :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko taky jsem slysela a jsemzvedava, jestli by byla sladsi jeste, zkusim ;-)

      Vymazat
  2. Asi Vám rozumím. Dlouhé vaření je taková ztráta času.. :-( Navíc mne to ani nebaví. Naštěstí manžela ano. Ten do dýňové polévky dává také mrkev a místo chilli čerstvý nastrouhaný zázvor. Pak je polévka lehce pikantní.. ;-)
    Tak dobrou chuť! :-P
    Lucie J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci bohuzel souhlasim :-D! Zazvor mam rada, zni to skvele, diky!

      Vymazat
  3. Krásné fotky! Já dýni na polévku neloupu vůbec...tedy tu hokkaido :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi dekuju a priste to taky zkusim :-). Mej se krasne

      Vymazat
  4. Krásně to vypadá a dýňová polívka patří k mým nejoblíbenějším. Taky se těším, až na trhu nějakou koupíme a zase si navaříme =) a ano, muškátový oříšek je základ, jen se to s ním nesmí přehnat =D.
    A loupat jak kdy, podle tvrdosti té slupky (stalo se mi už 2x, že se nerozvařila =/ )

    Hezký víkend, Šárko,
    Michael
    Skvělá Giveaway

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Michaeli diky za tip! Moc zdravim a preji pohodovy podzim :-*

      Vymazat
  5. Šári, jestli to je dýně hokaido, tak ta se loupat nemusí. A výborná je polévka z pečené dýně, tato: http://www.foodlover.cz/2013/10/polevka-z-pecene-dyne.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo byla, akorat se mi nezdala uplne dokonala :-D. Mrknu dekuju!

      Vymazat
  6. Trošku netradiční recept, Šárko, mám tady: zkus ji se zázvorem a kokosovým mlékem. Moc zdravím! Svatava http://www.coolinarka.cz/recept-64

    OdpovědětVymazat
  7. Sari, i u nas milujeme dynovou polevku. A nejlepsi je z domaci dyne - usnesli jsme se, ze kdyby jsme na zahradce pestovali jen dyni, rajcata a cervenou repu, bude nam to bohate stacit :-D :-D. I ja pridavam zazvor - klidne suseny a je to strasne dobry, chlapum pak nasucho orestuju slaninu az do krupava a nasypu navrch, to je taky mnamka :-).
    Preji krasny den, snad se brzy dokopu napsat Ti zase nejaky email ;-).
    Kacka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kato moc zdravim a diky za tipy! Mej se krasne! :-*

      Vymazat
  8. Téma bábätkovských očiek :
    Šárka viete, že žltú škvrnu na sietnici oka pomáha vraj rozvíjať žltá farba ?
    Hodí sa na to aj dýňová polievka :-))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja ani neviem, ze nejaka skvrna existuje, zrejme se tak rozsviti beze me

      Vymazat
    2. Bol to žart, my sme mali za socíku, a možno aj Vaša mama..., knihu Naše dieťa, jedinú ktorá bola...a tam sa o škvrne písalo a doporučovalo podporovať žltými hračkami, vraj to pomáha...dcéra preto mala žltú gumenú kačičku...ja som Vás len chcela podporiť, že v domácnosti, v živote je tých podnetov dosť :-)
      Bábätko sa mi v tom pruhovanom veľmi páči, lebo prúžky sú moje najobľúbenejšie, páči sa mi veľmi v ND pruhovaná ,čiernobiela ľanová prikrývka , ale ani v zľave sa to nedalo....:-)
      Pekný deň :-)

      Vymazat
    3. V pohode, jste hodna, dekuju a taky verim. A nejlepe v prirode! Dokonce mame obe nejoblibenejsi hracky zlute, obe od babicky, jen je na blog nefotim :-D. Je pravda, ze ted se vse dela jinak nez za nasich maminek co se tyce kojeni i pece, ale verim ze vse je tak nejak prirozebejsi, doufam! Krasny a pohodovy podzim Vam i rodine ;-)

      Vymazat
  9. Ty umis uvařit polévku???????

    OdpovědětVymazat
  10. Ty umis uvařit polévku???????

    OdpovědětVymazat
  11. Šárka, musím priznať, že tekvicovú polievku nemám rada (alebo som nejedla tú správne pripravenú), veľmi sa mi však páčia jej fotky, ktoré teraz frčia blogmi. Je proste sesóna. Obedovú súpravu bielych tanierikov z karlovarského porcelánu mám aj ja. Je krásna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fakt? No kazdy jsme jiny :-D. Jj, pribory i talire mam romanticke a mam je moc rada! Krasny podzim a mnoho pozdravu Andrejko

      Vymazat
  12. Zkuste misto olivoveho oleje par kapek oleje dynoveho!! Pak je to nejuzasnejsi mnamka na svete! :-)
    Preju hezky den

    OdpovědětVymazat

Díky za každý Váš komentář a zastavení se na MMB, těším se na vás! Šárka.