Ostružinové smoothie / Blackberry smoothie

Miluju smoothie! Připravuji si jej témeř každý den, většinou k snídani nebo ke svačině. Je zdravé, plné energie a chutná božsky. A tak se dnes trochu netradičně s vámi o můj tajný recept podělím.

Někdy míchám pouze 2-3 druhy čerstvého ovoce (nebo zeleniny) bez čehokoliv dalšího, ale můj nejoblíbenější základ je 1 zralý banán a cca jedna vrchovatá lžíce sušeného sojového mléka. Snažím se vyhnout podle mě nepřirozené kombinaci ovoce/zelenina, klasickému mléku i bílému cukru, proto sladím agáve sirupem nebo medem a jenom tehdy, pokud není ovoce vyloženě kyselé. Jako třeba ostružiny, jejichž čas nastal a u babičky na zahradě jsem jich nasbírala několik misek do zásoby. I když mají hodně zrníček, jsou v téhle kombinaci úžasné! Navíc jsem je všechny zamrazila, takže si můžu připravovat kvalitní smoothie po celou zimu.

Další ovoce, které skvěle v této kombinaci chutná jsou třeba maliny, borůvky, rybíz, jahody nebo ananas. Vždy dávám jednu hrst ovoce a dolévám asi 300 ml vody. A když nechci ledové smoothie, zmražené ovoce hodím jednoduše do teplé vody ;-). Někdy přidávám ještě strouhaný kokos a to je potom paráda...

Pak už jen potřebujete kvalitní stolní mixér se skleněnou nádobou a minimálně výkonem 600 W ideálně a můžete stylově servírovat. Já jsem použila můj oblíbený porcelánový Ikea hrnek, papírové brčko Miss Etoile, růžové ubrousky Bloomingville a servírovací prkénko Black Triangle Ferm Living. A konečně jsem si také pořídila plastovou nádobku se slámkou a víčkem od Nicolase Vahého, kterou si nosím obvykle k počítači a mám jistotu, že nic nebude v klávesnici :-).

Smoothie vypijte nejdéle do půl hodiny, není dobré jej skladovat. Tak dobrou chuť a jestli máte také svůj nejoblíbenější recept, napište mi, ráda vyzkouším!

Krásný den všem.



10 komentářů

  1. Krásné fotky! :))
    Smoothie miluju, jen zatím doma nemám ten správný přístroj, tak jsem zatím závislá na kupovaných...Můžu se zeptat, jaký mixér máš doma? Moc děkuji! :)) Evi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi děkuju! Pořídila jsem si tento http://mixery.heureka.cz/zelmer-sb-1000/ a i když jsem až po koupi našla nějaké negativní recenze, podle mě je skvělý a poměr cena/výkon perfektní. A opravdu mixuju i mrkev nebo led ;-)

      Hezký den!

      Vymazat
    2. Šári, ten vypadá dobře. Pod výkon 600W to asi nemá cenu, že?
      Docela mě láká a Vánoce se blíží, tak to budu muset někomu poradit :))
      Děkuji za radu a taky přeji hezký den!

      Vymazat
    3. Já bych to neriskovala, přeci jen to pak hůře seká nebo není dostatečně jemné na pití a oproti kupovaným by to pak byl velký rozdíl. Tak šťastnou ruku při výběru ;-)

      Vymazat
  2. Ty brčka! Právě jsem z eBaye objednal 100ks =D.
    Taky si často děláme smoothie, milujeme ho. Stejně tak nemícháme zeleninu a ovoce (maximálně mrkev..) a dost často ho i zamrazujeme a večer u časopisu, knihy nebo televize si pochutnáváme na zdravých domácích nanucích =)
    Tak dobrou chuť ;)
    Michael

    http://www.ontheleaf.net

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je skvělé, s brčkama se to opravdu pije líp :-). Mrkev a jablko je klasika, ňam. K nanukům - resp. dřením jsem se ještě nedostala, ale ráda bych koupila nanukovník a myslím, že to nemá fakt chybu!

      Také dobrou chuť a díky za návštěvu ;-)

      Vymazat
  3. I já teď pořád něco mixuju Šári! Momentálně největší podíl hrušek, pak není třeba ani ten banán... Naservírováno máš opravdu moc krásně!
    Hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Heli,
      mně ty hrušky dělají takovou divnou kaši a voda je na vrchu a dřeň dole, tak moc nevím, co s tím :-(. Jinak na zimu se skořicí paráda!!!

      Moc zdravím :-*

      Vymazat
  4. Šáry, to je překrásná kombinace pěkného a zdravého. Mňam! My doma už skoro dva roky ujíždíme na fresh džusech. Nic lepšího než smoothie a freshy jsem nepila. Hezký a zdravý víkend, Monča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni freshe jsou hned v závěsu, jen je mám radši třeba z Mangaloo, doma se přeci jen tak jemné neudělají. Ale chuťová i zdravá bomba, mňam!
      Také fajn víkend a děkuju za návštěvu :-*

      Vymazat

Díky za každý Váš komentář a zastavení se na MMB, těším se na vás! Šárka.