DIY Měděný tác

Můj první kousek v měděné barvě - starý tác z bazaru, který byl původně stříbrný. Podobných mám více a vzhledem k tomu, že už ho mám doma dlouho a byl za pár korun, troufla jsem si na něj se sprejem. Navíc jsem nutně potřebovala nějaký měděný. 
Objevila jsem totiž krásnou inspiraci hádejte na co? :-) 

Určitě ho uvidíte ještě příště...




 A teď k samotnému sprejování. Je to skvělý tip na rychlou a efektní změnu starých
nebo okoukaných doplňků a dekorací za pár korun

Ale pozor!

 Chce to čas a protože vás mám ráda a byla bych nerada, abyste to na první pokus zkazili jako já, mám pro vás pár tipů a praktických rad nejen pro netrpělivé, jak na to;-).




Budete potřebovat: 
  • dekorační metalický sprej - seženete v hobby marketu nebo drogerii cca za 70 Kč
  • velkou dávku trpělivosti (obzvlášť, pokud se pustíte do hladkých povrchů) - ideálně 24 h
  • cokoliv co myslíte, že si zaslouží přiznat novou barvu
  • dobře větranou místnost, dostatek starého papíru na podložení a pláštěnku
    (třeba zvládnete i bez ní:-))
 1.
Hladké povrchy můžete jemně obrousit, aby barva lépe držela, u savých materiálů (dřevo, papír...) můžete začít okamžitě
2.
Doporučuji dobře protřepat (nemíchat) a zmáčknout sprej nanečisto 
(budete mít pak pevnou ruku a nebudou se tvořit kapky) 

3.
Potom nanést jednu tenkou vrstvu  
(Když nastříkáte hustou vrstvu, barva steče, nespojí se s povrchem a vytvoří mapy - takhle jsem první hutnou vrstvu celou musela setřít ubrousky a začít znova)

 4.
 A nechat důkladně zaschnout!!!
(Zaneste třeba blíž k topení a vydržte nebo můžete vyfoukat fénem jako já;-)

 5.
Poté naneste další vrstvu, dokud nebudete s výsledkem spokojeni a povrch přestane prosvítat



Jak vidíte, můj tác není úplně dokonalý, ale zůstal patrný jemný reliéf a teď má nádhernou matnou barvu.


Loni jsem sprejovala na zlatou, můžete se inspirovat TADY.


Dílu zdar a vaše osobní zkušenosti vítám!


20 komentářů

  1. No, ten je... bude naramne ladit s vanocni vyzdobou. Tac mi nesmirne pripomina jeden, ktery vlastni moji rodice a prave kazde Vanoce na nem byly chlebicky s tatkovou skvelou parizskou pomazankou :)
    Tesim se na dalsi vyuziti tacu... treba na stolicce od Broste by byl skvely :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markétko to je dost možné, je to takový old school :-). Na stoličku se obávám, že by byl malý, ale hlavně já musím k Tobě!!!

      Vymazat
  2. Mýliš sa Šárka, je dokonalý. Perfektná zmena. A úplne s Tebou súhlasím, že sprejovanie je rýchle a efektné. Ja som tak zmenila už zopár vecičiek, naposledy dnes srnku a jelenčeka - samozrejme na bielo. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrej už jsem koukala, nádhera! Můžete mi prosím říct, kde všechnu tu nebílou zvěřinu sháníte? Já chci takýýý! :-)

      Vymazat
  3. Šárko, moc se ti povedl! Nádhera! A děkuji za shrnutí užitečných rad, já šla cestou pokus - omyl...na tác jsem si ještě netroufla a co víc, mám tu plechovky, těm by měď moooc slušela...
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helčo moc děkuju. Obávám se, že to bude to samé, přeji hodně zdaru a přijdu to omrknout! Lucerničky by to byly krásné, nebudou? :-)

      Vymazat
  4. Dokonalé! Mě se ta měděná líbí moc, ale vzhledem k tomu, že mám doma hodně dřeva, už by se mi to tam nehodilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baru už by toho bylo moc, viď? :-D Ale obývací koutek je přeci decentní ;-)

      Vymazat
  5. Shari,
    téédy- je to mooc hezké. líbí se mi, jak tam zůstal ten reliéf.
    Tvůj první kousek v měděné je parádní!!
    Přeji krásný večer a těším se na další!!
    papa Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško děkuji moc. Docela mě to překvapilo, protože je opravdu hodně jemný, takže paráda ;-). Měj se báječně, paa

      Vymazat
  6. No, takže mi nezbývá nic jiného, než se vydat na lov tácu do mého oblíbeného bazaru:) snad najdu!

    OdpovědětVymazat
  7. Sarko,
    taky si myslim,ze je dokonaly,ja dnes take zrovinka sprejovala stareho zeleneho kolouska na bilo a posypala trpytkami a to same s ruzickovym vencem na vanoce a tam je to krapet horsi,musi se to nejen ze vsech svetovych stran,ale i ze vsech uhlu a stejne vzdy nebude pokryto vse.Sprejovani je mou vasni,hi,hi...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko děkuju moc! No to už je vyšší dívčí, třpytky bych měla nejspíš všude, jsi šikovná! :-)

      Vymazat
  8. Ahojky, pozeram ako pozeram, ja ziadne nedokonalosti nevidim, sikovna ako vzdy, mne by chybala pritom trpezlivost, takze obdivujem a budem este dlho :)
    tesim sa na dalsie napady :)
    pa
    http://trendesso.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mno Luci pár kapek a map, ale jinak ok ;-) Měj se

      Vymazat
  9. Sharko, ten je krásný... Přesně takový mám doma... Chci ho taky! Zítra jdu kupovat sprej. Díky za rady :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Fantastický nápad! Nedávno som si v rámci vianočného šialenstva kúpila zlatý, strieborný a glittrový sprej, a teraz usilovne pozerám okolo seba, čo by sa dalo pretransformovať. Veľmi ďakujem za tipy, sama som v takýchto prípadoch veľmi netrpezlivá, najradšej by som bola, aby všetko bolo perfektné, a to hneď :) Takéto podnosy máme doma asi tri, tak možno jeden ukradnem a skúsim to :)
    Vďaka za inšpiráciu!

    xx Ivana

    Macarons and Pearls

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivano vítej! Jde celkem cokoliv. Až vynesu z půdy vánoční ozdoby, posprejuju i ty, které mě už přestaly bavit ;-). Jsem taky netrpělivá, tako to podle toho napoprvé dopadlo, což mě poučilo :-). Takže hodně trpělivosti a ať se zadaří!

      Vymazat

Díky za každý Váš komentář a zastavení se na MMB, těším se na vás! Šárka.