DIY Fotky à la MMB

Dnes vám prozradím tajemnství. Fotit skoro neumím. Ani moc zacházet se zrcadlovkou a s Photoshopem kamarádím pouze středně (ač bych měla mnohem více). Ale celkem si s tím vystačím na to, abych docílila toho, co potřebuji.

Proto jsem vám sepsala pár mých triků, jak to vlastně s těmi fotkami dělám (abyste mě nepřechválili:-)):

  • moje investice do kvalitní zrcadlovky se opravdu vyplatila, pokud vás focení baví, neváhejte:-)
  •  fotím zásadně bez stativu, blesku a za denního osvětlení (podle mě fotky vypadají nejpřirozeněji) a hlavně na poloautomat (což mi umožňuje libovolně zaostřovat)
  • a dál pokračuju ve Photoshopu;-)


 1/ Nejdřív fotku natočím podle osy nebo dorovnám zaoblení objektivu


2/ Pokud se mi nezdá výřez, oříznu


3/ Upravím křivky a vytáhnu hlavně jas


4/ Protože se mi líbí fotky hodně jasné, ještě víc stáhnu bílou barvu



5/ Také mám ráda fotky méně syté, proto stáhnu i sytost


6/ Pokud ještě chci víc rozostřit určitou část, aby vynikl zaostřený detail, použiju gaussovské rozostření na spodní vrstvu a detail si vykryju pomocí masky


7/ Najdou-li se drobné nedokonalosti, retušuju:-)


O víkendu můžete vyzkoušet také!
Užijte si ho, posílám pozdravy.

14 komentářů

  1. jéje já jsem technický antitalent,co mi 100x nevysvětlíš tak je to marné :))) ale snaha se cení.krásný víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Šárko na některé úpravy se stejně z PSD musí trochu umět;-)

      Vymazat
  2. Zdravím Šárko, krásně vysvětleno. Také ráda fotím, je to pro mě odpočinek, ale chtělo by to lepší fotoaparát. Na druhou stranu na to domácí běžné focení to stačí... P.S. Dnes jsem si u Vás na eshopu udělala radost. O víkendu se chystám dekorovat. Těším se na objednané zboží,které se určitě objeví na mém blogu. Ještě musím vymyslet jak to vše sladím a doladím. Díky! Krásný víkend. Lucie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucie doufám, že už je balíček u vás, já snad ještě ani nebyla na návštěvě, jdu to napravit!;-)

      Vymazat
  3. Šárko, pro mě jsi velká profi fotografka. Na Tvé fotky se moc ráda dívám, takže velké díky za manuál :-) Měj krásný víkend. Blahopřeji Ti k článku v Bohemia Living. Moc pěkné! Papa Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni hahaaa, s vydařenou postprodukcí, ale díky moc:-*

      Vymazat
  4. Super Šárko, já jsem se tedy zatím na Photoshop nezmohla, ale je pravda, že "přesvícené" fotky vypadají na internetu mnohem lépe než originál. Jen tak dál a ten článek v Bohemia Living je opravdu pěkný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dito zdravím! Docela to zabere času, což je nevýhoda:-(. To mě těší, že se líbil! Díky za návštěvu, krásné léto

      Vymazat
  5. Šári, já Photoshop nepoužívám, fotky upravuju jen oříznutím, ale díky tvému příspěvku asi začnu ....pa, pa Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markét, jestli se do toho ponoříš, vyhraješ si, jsem zvědaví:-P

      Vymazat
  6. Šárko, také upravuju,i když v jiném programu. Ani profíci se bez toho často neobejdou, hlavně, že výsledek je podle Tvých představ a podle mě je i tak znát , že máš pro věc cit a vlohy. Díky za typy, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Och má milá, no děkuji:-). Já zas jiný neznám:-D

      Vymazat
  7. Ahoj Šárko,
    a jakou sis koupila zrcadlovku? Taky jsem se pro ní rozhodla, ale už váhám jen mezi dvěma typy :)

    Díky
    Bára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už ji mám docela dlouho, mám EOS 500D;-)

      Vymazat

Díky za každý Váš komentář a zastavení se na MMB, těším se na vás! Šárka.