Před Vánocemi

Ačkoliv mám letos ještě spoustu povinností, vánočním přípravám nechávám absolutně volný průběh. Zjistila jsem, že není třeba být dokonalou hospodyňkou a prožívat Vánoce se vším tím kolotočem a nákupní horečkou, jako každý rok. A hodně se mi ulevilo...

Těším se nejvíc, až si doma odpočinu, zapálím svíčky a aromalampu s vánoční vůní. Zajdu na Kateřinský jarmark a rozsvícení stromu, kde pořídím pár drobností pro moje nejbližší a jednoduše nazdobím doma stromeček při koledách. To mi absolutně stačí. Bez shánění dárků po přeplněných obchodních centrech (vše, co chceme vlastně máme), deseti druhů přeslazeného cukroví (jednoduše nepeču, pouze úlečků musíme mít ze dvojité dávky:-)), vygruntovaného bytu (běžný úklid stačí), nabouchané lednice (určitě nebudu mít větší hlad než obvykle), nazdobené každé místnosti (méně je někdy více) a bez televize (ano, celkem normálně několik let fungujeme). A opravdu budu jen vděčná za chilku vnitřního klidu, domácí pohody a to, že jsme stále celá rodina pohromadě a budu si užívat tu krásnou chvíli znovuzrození...


Taky budu snít o tom, že snad tohle malé provizorium se po pěti letech dotáhne do finále a tahle místnost bude mít úplně jiný účel...


Podzimní dekorace se pomalu přeměňují na vánoční, jedině když se setmí snad jde alespoň trošku i na fotce zachytit úplně jinou atmosféru...

Dřevěné tácy přetřené na černo jsou domácí;-)...


Ať je předvánoční čas přesně podle vašich představ...
Mějte se fajn,


16 komentářů

  1. Takýmto pohodovým spôsobom fungujeme na sviatky už niekoľko rokov, varenie, pečenie, chystanie...všetko berieme s mierou, radšej sme niekde vonku ako pri tv (ale Popoluška musí byť!).

    OdpovědětVymazat
  2. Krásná atmosféra, třebaže v "provizoriu". Máš to doma moc pěkný, Šárko. Ať se vánoce povedou přesně tak, jak si přeješ.
    A taky posledních pár let upřednostňuju klid a pohodu, před hromadou jídla a dárků ***

    OdpovědětVymazat
  3. Mám radost, že vidím kousek z Tvého krásného bydlení, Šárinko,.. je to tak jak píšeš.. krásné a pohodové dny Ti přeji ze srdce...

    OdpovědětVymazat
  4. Šárko,
    moc pěkná dekorace a příjemná atmosféra... už skoro vánoční :o)
    Tak já vzhledem k tomu, že mám čtyři malé děti a sama jsem tam někde uvnitř někdy taky malá holka :o)), tak se bez pohádek v televizi určitě neobejdu. Jinak miluju Vánoční trhy v Brně na "Svoboďáku", kam se každoročně vypravíme dát si medovinu, pokochat se stromem a jen tak se brouzdáme ulicemi ... Cukroví peču zejména kvůli dětem, ale patnáct druhů to určitě nebude :o)))) a s vánočním úklidem to nepřeháním ani jeden rok, takže jak říkáš, postačí běžný úklid :o)) Vlastně celé Vánoce prožívám s dětma a nakonec to vrcholí tím, že dojatá z rozzářených očí mých dětí, schovávám slzy a jsem naprosto spokojená ...
    Jsem se rozepsala.. tak asi tak to chodí o Vánocích u nás :o)
    Měj hezký předvánoční čas!
    papa
    L.

    OdpovědětVymazat
  5. Sarko, kazdy z nas to mame jine, ja mam na Vanocich nejradsi prave advent. Bavi me to zdobeni, koncerty, trhy, ci tvoreni s detma. Vanocni darky kupuji prubezne uz cely rok a to jen umirnene a tak se u me zadny shon nekona. Tve provizorium se mi moc libi a ja ti preji, at dobu adventni stravis tak, jak je tobe nejblizsi. Mej krasny vikend!

    OdpovědětVymazat
  6. Milá Šárko, z Tvého příspěvku dýchá náramná pohoda a klid. Tvůj způsob oslav Vánoc Ti jen schvaluji. Já už to takto dělám několik let, kdy jsem pochopila, že Vánoce jsou právě o té pohodě a klidu. Takže okna neumývám, skříně nesmejčím, lednice ve švu nepraská, jen snad to pečení kvůli dětem, ale z 11 druhů jsem se dostala na 7 a letos víc než 5 nebude. Navíc nesnáším obchoďáky, obzvlášť před Vánocemi, takže vyrazím na adventní trhy a zbytek Ježíšek vyřeší po eshopech. Tak Ti přeju krásný předvánoční čas a máš to doma moc pěkné! Čisté, jednoduché, stylové. PS: stoleček už je v akci :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Šári moc hezky jsi to napsala.Pár vět a tolik pravdy v nich...Také jsem ráda,žes nás vzala domů.Máš to doma moc hezké,teplé,útulné...Atmosféra Vánoc už přichází.Měj se moc hezky a krásné dny.Lena

    OdpovědětVymazat
  8. ŠÁRINKO, MOC HEZKÉ BYDLENÍČKO.
    NA VÁNOCE SE TĚŠÍM VELICE. MÁM RÁDA PŘÍJEMNOU VÁNOČNÍ POHODU A KLID.
    PROTO TAKÉ NIC NEPŘEHÁNÍM A UŽÍVÁM SI VÁNOČNÍ DNY SE VŠÍM CO K NIM PATŘÍ.
    JÁ ZATÍM STÁLE JEŠTĚ PODZIMNĚ. NESPĚCHÁM.
    MĚJ SE PĚKNĚ A UŽIJ SI VÍKEND.
    BOHDA

    OdpovědětVymazat
  9. Sharko, tak takový kompromis by se mi tuze líbil!!! Krása!!! A propo máš u mě 11 otázek k zodpovězení. Hezký den. Petra

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Šárko, poslední roky to mám jako ty, hlavně se nehonit, užít si atmosféru a peču teda druhů víc hlavně kvůli dětem...ale taky pomáhají:-) Jinak to tvoje provizorium je moc příjemné s krásnou vánoční atmosféru. Přeji také krásný předvánoční čas. Jana

    OdpovědětVymazat
  11. Šári, taky bych si přála ALESPOŇ jeden rok prožít svátky v pohodě, klidu a bez stresu...a hlavně doma. Už několik let se mi nedaří domů dojet, letos to už už mělo dopadnout, ale zase je to na vážkách...a tak se pro mě toto období většinou stává smutným, což by nemělo :-(... s úklidem to nepřeháním, jen co je opravdu potřeba. Pečení mě baví, ale jen když je čas, a stejně nejvíc pochodím s rohlíčkama a nepečeným, víc ani nezkouším...na výzdobu si většinou stihnu udělat čas až s uplynulou první adventní nedělí, takže svíčky na věnci zapaluju většinou až dvě naráz :-D...Atmosféru miluju, takže vánočních trhů, stromů a živých betlémů mě užije, tady to umocňují ještě ty hory kolem a horská střediska, jen tu tak mít tu rodinu a byla bych nejspokojenější na světě...ale tak snad všechno jednou bude ;-)..
    jo a jinak jestli tohle je jen "provizorium" tak teda nevím, co mám čekat od toho hotového!!?? To bude úplná bomba!! :-D
    Krásný víkend, K.

    OdpovědětVymazat
  12. Šárko, moc zdravím!!! Doufám, že se Ti podaří dostát své letošní představě o předvánočním a vánočním čase a hlavně Ti to moc přeju! Je pěkné, jak myslíš na ostatní, vycházíš zákaznicím Tvého e-shopu vstříc a není pro Tebe problém poradit, pomoci. Zasloužila by jsi si pohodu a nabrání dalších sil;). Moc se mi u Tebe líbí, Tvůj domov na mne působí stejně jako Ty sama - mile, příjemně, vstřícně. A naprosto jsi mě momentálně dostala těmi skvělými kalendáři :-o !!!! To je naprostá bomba, vůbec nevím, který z těch dvou bych si vybrala, trefila ses opět do černého ! Tak hezký zbytek víkendu :), Martina.

    OdpovědětVymazat
  13. Sharinko, krásně je u Vás, moc se mi to líbí. Přeji Ti krásný předvánoční čas ♥

    OdpovědětVymazat
  14. Šári, krásně si to napsala a do putníku souhlasím. Jen klasické pohádky v televizi by mi asi na Vánoce chyběly :) Pokoj je krásný, moc se mi líbí ta fotka na zdi. Také bych si mohla takovou nechat udělat :)
    Krásnou neděli
    Jana

    OdpovědětVymazat
  15. Šári, tak krásně rozumně sis to sesumírovala :). Jsem ale zvědavá, jestli ti to vydrží :) Mě většinou ne. Hlavně u pečení cukroví a shánění dostatku dárků pro celé příbuzenství /jsem zastánce toho, že malým dárkem vyjádřím, že mi ten člověk stál za moje myšlenky a nákupní či výrobní činy))propukám panice! Co jsem maminkou, tak se na vánoce těším moc a snažím se je nachystat co nejkrásnější, aby měli ti dva skřítkové na co vzpomínat. Ale jako bezdětná jsem naprosto razila tvé heslo - odpočívat /nejlíp v posteli s hromadou bramborového salátu na talíři/. Pokoji provizorium moc sluší! Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat

Díky za každý Váš komentář a zastavení se na MMB, těším se na vás! Šárka.