Barcelona 2012

Rest č. 2 - fotky z Barcelony, které jsem vám slíbila. Vůbec už nejsou aktuální a teplo a sluníčko už je u nás taky. I když, ještě teď jsem vyklepávala z kecek písek z pláže:-)...

Moje sestřička nazvala náš trip lehce punkový - šest lidí v karavanu, kteří měli největší požitek z čistého WC a teplé sprchy...


První zastávka byla u jezera Lago di Garda v Itálii, které svou rozlohou připomíná spíš moře. Liduprázdná pláž, studený vítr, nádherná příroda. A všude plno mušliček, které vždycky u moře marně hledám!

Potom jsme se zastavili u druhého jezera Lago d´Iseo. Absolutní ticho, klid a oběd s výhledem na jezero.



A konečne Barcelona! Otázku, jestli je tady něco jiného kromě Gaudího můžu vymyslet jen já!
Poměrově je to asi tak, jako kdyby byla v Paříži jen Eiffelovka. Je to mix velkého množství historických památek, moderní architektury vybudované hlavně před Olympiádou a plastik od různých umělců, na které narazíte na každém rohu. Takže dva dny vám opravdu nestačí! - David a Goliáš, muzeum identity nebo administrativní budova ve tvaru - jako v Londýně, která v noci celá svítí.



Nová výstavba je hned na pobřeží, město lemují dlouhé písečné pláže s promenádou, kde místní neustále běhají nebo jezdí na kole, všude je čisto a město krásně voní! (Nepřišla jsem na to čím, že by nějaké keře?) - Vlevo nahoře Cirque du Soleil, pod ním molo v přístavu s jachtami u Gran Casina plné restaurací, barů a diskoték a vedle vzadu dvě nejvyšší budovy Torre Mapfre a Hotel Arts - symboly města. (Nepřejte si vědět, kde skončili ti dva na fotce:-D)




Čerstvá nabídka restaurací na molu a naše večeře, tohle já fakt můžu!:-)


Náš hlavní cíl - Sagrada Familia. Překvapilo mě, že si tak jdete městem (třeba jako mezi domy a obchůdky na Vinohradech) a na takovém malém náměstíčku se najednou vynoří. Mimo sézónu nebo v 9 hodin ráno je navštívit ji nejlepší, vyhnete se tak davům turistů. A opravdu se na ní tvrdě maká! Jeřábi se hýbali, všude kolem lešení a staveniště...



Na skice nahoře je vidět, co je zatím postaveno - spodní čtyři věžičky. Shodli jsme se, že se dokončení asi nedožijeme:-).



Uvnitř katedrály sloupy a strop připomínají kmeny stromů a jejich koruny. Úžasné jsou abstraktní vitráže a podívat se můžete výtahem až nahoru.



A dál procházka nákupní zónou s luxusními obchody, kde míjíte spoustu stylově oblečených kolemdoujcích s papírovými taškami s logy;-)...


Stylové pekařství plné cupcakes v pastelových barvách a já s džusem u obřího mufinu před LV:-)



















































Casa Miló a Casa Batló - dva domy navržené Gaudím včetně sebemenších detailů v interiéru. Oba dva lze z části navštívit, jsou vybaveny původním invetnářem a v Batló se dá vyjít až na střechu, která je nejnápadnější z celé Barcelony - připomíná boj Sv. Jiří s drakem.



Na náměstí u katedrály před muzeem Gaudího pouliční performance:-).




Město je elegantní, živé, kosmopolitní vůbec a má kreativní grafický design! Obchody mají nápisy jen v jednoduchém bezpatkovém fontu a i obyčejná sodovka nebo víno má krásný obal! Vlevo dole Tolix chair na molu:-)


Vtipné označení cyklostezek a nádherné logo Barcelony (???) v různých podobách...

(Informace berte z pohledu nezasvěceného, a přimhuřte prosím oko nad neupravenými fotkami, už jsem neměla sílu)
Malinké pokračování bude ještě příště;-)!



Užijte si krásný víkend a pokud se chcete kouknout na hezký film, zkuste třeba od Woodyho Allena Vicky Cristina Barcelona.


PS: Určitě jste si všimli nových změn na blogu, které jsem se snažila, aby byly co nejmíň patrné a hlavně fotky velké!!! Pokud vám něco bude chybět, klidně napište. Paa


11 komentářů

  1. ŠÁÁÁRIII, no to snad ne!!! Měla jsi dát vědět, kudy jedete, mohli jsme zajít na kafe! Já totiž na Lago di Garda bydlím! Aaaach tak to je dobrý :-D
    Jinak zavidím výlet, viděli jste toho opravdu hodně a vypadá to, že jste si též náramně užili...Barcelona musí být krásné město, připisuju si ho na svůj dlooouhý seznam ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezké fotky, některé domy vypadají jako z kulisy z nějaké pohádky či hororu :)
    ale většina fotek je moc povedených a pěkných.

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné fotky, hned bych jela na výlet.

    OdpovědětVymazat
  4. Šári,u tebe si tedy užiju pokaždé, ale dneska...ááách! Lago di Grade, tak už pusou jezdím asi 6 let...A Barcelona, láska na první, i druhý i další pohled...Moc se mi líbí, jak si popsala cestu k Sagradě novou B., měla jsem poprve úplně stejný dojem, prostě se najednou vynořila a byl tam. Moc děkuji, krásné fotky, nádherně jsem si zavzpomínala!
    Hezký večer, pa Helena

    OdpovědětVymazat
  5. ahoj Šári, ach ... :) paráda, musím se připojit k Helče, taky jsem si hezky zavzpomínala! Jsi super průvodce, já se vždycky u Tebe tak pobavím, jsi vážně vtipná a máš fantastický postřeh! Super poskládaný fotky! Díky, těším se na příští várku ;-) pa, hezký večer, R.

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj holky,
    to jsem ráda, že jste si udělaly alespoň virtuální výlet!:-)

    Káťo faaakt??? A to přímo i "na Tvé straně"? K jezeru jsme trefili až na podruhé a bylo to celkem neplánované, chtěli jsme stavět i ve Francii, ale cesta byla náročná a už jsme se těšili domů. Víč co, můžem se sejít, až pojedeš zase k nám na východ!!!:-) A místo pro život tedy tiše závidím;-)

    Martino děkuju, to je pravda. Musím říct, že jsem myslela, že to bude větší kýč, ale všechno do sebe tak nějak zapadalo;-)

    Amelie díky za návštěvu a rozhodně doporučuji!:-)

    Ahoj Heli, v sezónně musí být nádherné, obzvlášť na druhé straně, která je velmi luxusní. Jak vidíš, tak jsme toho stihli opravdu málo, ale líbilo se mi to moc!

    Ráďo děkuju, avšak fakt si nejsem jistá všemi informacemi, celá cesta byla dost na rychlo, takže to jsou spíš jen postřehy;-).

    Pohodovou aprílovou neděli všem:-*

    OdpovědětVymazat
  7. Sharko, krása, je vidět, že jste si to užili!! Už se těším na léto, a na cestování. I když 28.4. jedeme s mužem na prodloužený víkend do Paříže, a to už je fakt za pár!!:)Jinak máš ode mě mejlíka. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Peti jj:-). Teda, to se máš!!! Doufám, že se tam taky znovu podívám a pokud dáš nablog, zkouknu to určeitě, jak se dá využít byť jen pár dnů;-)...

    OdpovědětVymazat
  9. Parádní cestovatelská mozaika! Krásně poskládané fotky a moc se mi líbí to spojovací B. V Barceloně jsem byla ještě jako náctiletá, byla to naše první rodinná zahraniční dovolená po pádu železné opony - ze všeho jsme byli totálně na větvi, a ze Sagrada Familia jsme málem padli na zadek (v elasťákách a s ledvinkama kolem pasu). Nejvíc závidím ty výhledy na moře z prázdných mol a mořské pochoutky na talíři. Hezký týden Čára .)

    OdpovědětVymazat
  10. Renčo, to fakt musel být tenkrát zážitek! Jsem zvědavá, kdy se zase někam podívám, tak snad budu taky vzpomínat. A díky moc za ocenění, od Tebe to těší;-)

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Šári.Měla jsi se opravdu krásně.Děkujeme za fotečky,pokochala jsem se.Příjemný týden.Lena

    OdpovědětVymazat

Díky za každý Váš komentář a zastavení se na MMB, těším se na vás! Šárka.