Pro Hanku

Hezké nedělní odpoledne,
psala mi Hanka komentář s prosbou o radu, jakou pracovní desku k podlaze dubová mozaika, dřevěným oknům v hnědém odstínu trošku do oranžova, k bílým dveřím a hlavně bílé matné kuchyni a bílým případně šedobéžovým obkladům. Tímto jí děkuji za návštěvu Ma Maison Blanche, snad se na mě nebude zlobit, když dotaz takhle zveřejním, ale musela jsem zalovit ve svém fotoarchivu a dovolím si tedy napsat můj názor;-)...
Ať už je kuchyň rustikální nebo moderní, mým favoritem by asi byla deska s dezénem přírodního dřeva, buď klasická v odstínu podobnému oknům nebo podlaze nebo deska celá z masivního dřeva - stará prkna s přírodní patinou. Pokud v interiéru převažuje barva přírodního dřeva, myslím, že by to hezky ladilo a bílou kuchyň zůtulnilo. K čistým liniím by bylo masivní hrubší dřevo kontrastem, stejně tak odstín dřeva např. k nerezovým spotřebičům a šedým doplňkům. Jinak je možné ladit doplňky do jakékoli barvy, skvělě by vypadala i např. svěží zelená a obklady by se hodily k této desce myslím oboje:-).
Pokud ale máte ráda studenější barvy a kuchyň chcete ladit moderněji, černá nebo šedá pracovní deska by vytvářela kontrast k teplejšímu odstínu dřeva.
Taky bych pracovní desku volila podle barev, které máte ráda a kterými chcete kuchyň doladit, např. závěsy, jídelní kout, nádobí. Pokud máte již i o tomhle představu, výběr vhodné desky Vám to jistě ulehčí;-)
Přeji hodně úspěchu, snad jsem alespoň trochu laicky pomohla a pokud bude možno kuchyň někde shlédnout, ráda zajdu na návštěvu!

PS: Já už jak jsem psala plánuji bílou kuchyň ve vysokém lesku s černou pracovní deskou z přírodního kamene. Studené barvy mám ráda a doplňky už mám v bílé, černé, šedé nebo slonové kosti. Okna a dveře budou bílé, podlaha nejspíš dubová nebo s šedou dlažbou a stůl bych nejraději ze starých masivních prken v přírodní barvě jako kontrast k čistým liniím kuchyně. Tolik pro představu studenější varianty, která zdaleka nemusí vyhovovat každému;-).

A na závěr, ptala jsem se odborníka z dílny Ma Maison Blanche, dle kterého by byla deska z hrubého masivního dřeva nepraktická. Tak ještě pro představu posílám kuchyň by MMB s šedou pracovní deskou;-) (Já osobně bych jen tu výmalbu zvolila trošku jinou:-))

Pohodový zbytek víkendu a když se budete chtít k tématu vyjádřit, máte možnost!!!;-) Š.

11 komentářů

  1. Díky moc,Šárko za vyčerpávající odpověď :).O dřevěné desce z masívu jsem taky uvažovala,došla jsem ke stejnému závěru o nepraktičnosti jako váš odborník.Teď už se jen rozhodnout mezi deskou terrano černé(černý kámen) a deskou beton tmavý(tmavá hnědo-šedá jako ošoupaná),což mi vždycky dlouho trvá...kuchyň bude propojena s obývacím prostorem,kde bude ještě nějakou dobu starý nábytek(středně hnědý dub),starý bílý stůl,stará modrá pohovka atd.Nové budou ještě šedé žaluzie.Chtěla bych,aby kuchyň byla moderní a celý prostor spojení moderního se starým...Vše budeme zařizovat postupně,jak budou peníze...rekonstrukce byla dost rozsáhlá a není ještě u konce:).Ale už se moc těším,až se přestěhujeme z našeho 2+1(jsme tu 4+pes).Tak ještě jednou díky.
    Když budu zase někdy nerozhodná,můžu se ozvat?Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Hanko určitě!
    Jestli ta moderna, tak to potom jsem klidně pro tu šedivou, něco podobného je na té poslední fotce, alá ošoupaný beton. To bude paráda, věřím, že se nemůžete dočkat a tajně závidím, já už z toho u nás šílím!!! Ať vše dobře dopadne, určitě to bude stát za to, takový styl mě moc baví;-).

    OdpovědětVymazat
  3. No,uvidíme,v tuto chvíli jsem spíš pro tu černou desku,v koutě ,kde bude kuchyň je málo denního světla,tak aby ta šedá nebyla smutná...koupelny máme taky bílo-šedé,v jedné je málo světla a hned to je o odstín tmavší a smutné,musí se tam pořád svítit:)...ale ještě tam nevisí ručníky atd.Asi se mi zdá ta černá výraznější....tak zatím ahoj !jsem moc ráda,že budu mít šikovnou bytovou designérku ke korespondenci:).Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. :-))) To je o mé budoucí kuchyni a mé budoucí koupelně??? Kuchyňská linka bude na konci místnosti, takže okna jsou na proti - takže černá-bílá kontras. A nad koupelnami jsem také přemýšlela, bohužel ani jedna nebude s oknem. Jednu bych ráda relaxační s vanou a druhou na denní používání se sprchovým koutem. Bílo béžová a bílo šedá varianta zvítězila:-))). S tou bytovou designérkou teda nevím, nevím, ale pokud to pomůže, názor klidně ráda napíšu;-).
    Papa

    OdpovědětVymazat
  5. chystam se resit kuchyn i koupelny v roubence, myslim, ze to bude celkem vyzva :)) kuchyn chci taky bilou, a desku zatim rozhodnutou nemam, fotecky s dovolenim ukladam do sve inspiracni slozky :) libila by se mi drevena deska, ale ta prakticnost je slabsi, takze.. zatim vaham vaham :/ rada ctu tvuj blog, urcite najdu i dalsi inspiraci .)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahojky, vítej na Ma Maison Blanche a do klubu bílých kuchyní a velkého zařizování;-)!

    Další poznatek od odborníka: hladký povrch pracovní desky z masivu docílíme pouze novým dřevem, tj. povrchem pro každodenní použití. Sice nebude tak krásně omšelá, ale pokud se opotřebí používáním, lze ji znovu jednoduše zbrousit a použít povrchovou úpravu na další použití;-). Nejpraktičtější variantou je lamino, ale pro milovnice přírody, je hladká povrchově upravená masivní deska velkou výzvou!!!:-)

    Jinak mám velkou radost, že Tvůj blok je lifestylový, oblečení je mou (někdy zanedbávanou) vášní, moc ráda se inspiruju a nechám si poradit! Naše aktuální téma doma je bohužel kvalita, marně hledám obchod s trendovou módou a kvalitními materiály, přijde mi, že poslední dobou cokoli koupím, když přinesu domů něco upadne, roztrhne se nebo má skrytou vadu:-(.

    No nic, tak hodně inspirace a síly při zařizování, budu se těšit na výsledek!;-)

    OdpovědětVymazat
  7. Sari diky .) pokud muzu doporucit neco dosazitelneho, jsem spokojena v HM, Zare a asi Reserved, maji dost rozumny pomer cena/kvalita/styl... osobne jsem uchylna na tenisky a nosim nejvic Nike a adidas (ale ne ty modely, co jsou v kazdem sportu :))
    s tim upadavanim je to bohuzel poplatnost dobe, veci se siji pro jednu max tri sezony, ty nadcasove kvalitni zas (asi) vydrzi dyl, ale cena byva vyssi.. i kdyz s tim HM mam fakt dobrou zkusenost uz leta letouci, veci drzi a drzi :)

    OdpovědětVymazat
  8. Simsalabim, moc díky za odpověď! Bohužel, u nás v krajském městě (Hradec Králové) není ani jedno:-(, takže tam nakupuji jen výjmečně při výletu do Prahy. A je fakt, že mi ségra teď to samé říkala o Zaře...
    Měj se fajn a děkuji za zastavení se;-).

    OdpovědětVymazat
  9. Ahojte dievčence, pridávam vlastnú skúsenosť s masívnou drevenou kuchynskou doskou - áno JE nepraktická..........napriek tomu ju mám rada.
    Pekný deň!
    Holly

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Holly,
    děkuji za názor a za zastavení se! Stejně to musí být nádhera, když se mi něco líbí, tak jsem ráda nepraktická:-).
    Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj, řešila jsem něco podobného, mám bílou moderní kuchyň, matná dvířka, prac. desku šedý beton. Nedoporučuji - je na ní vidět každý drobeček a kuchyň vypadá celkově jako špinavá. Možná kdyby ta dvířka byla v lesku, no nevím, raději jsem měla volit dřevo nebo něco tmavšího.

    OdpovědětVymazat

Díky za každý Váš komentář a zastavení se na MMB, těším se na vás! Šárka.